باج 22 میلیون دلاری UnitedHealth به هکرها بابت بازیابی اطلاعات!!

هکرها ادعا می کنند که بابت بازیابی اطلاعات از شرکت خدمات درمانی و مراقبت بهداشتی UnitedHealth مبلغ 22 میلیون دلار باج دریافت کرده اند.

هکری حمله باج افزار

گروه هکری سازنده باج افزار "Blackcat" با انتشار یک پست در پلتفرم معروف هکرها ادعا می کنند که بابت بازیابی اطلاعات و دسترسی به داده ها از شرکت آمریکایی UnitedHealth مبلغ 22 میلیون دلار دریافت کرده اند. البته این خبر هنوز به صورت رسمی از طرف هکرها و شرکت آمریکایی تایید نشده است. اما یک شرکت تحقیقاتی در زمینه رمز ارز تا حدودی این خبر را تایید کرد. البته این اتفاق عجیبی نیست. معمولا قربانی هایی که طعمه باج افزار می شوند، چاره ای جز پرداخت باج به هکرها ندارند. وقتی اختلال بزرگی در ارائه خدمات به مشتریان رخ می دهد، این تنها راه برای دسترسی دوباره به شبکه است!

پست فروم، پلتفرم معروف هکرها امروز شاهد انتشار پست جدیدی از طرف یکی از اعضای گروه هکری Blackcat بود. این پست حاوی یک لینک پیوندی بود که نشان می داد شخصی حدود 350 بیت کوین به ارزش فعلی 23 میلیون دلار به کیف پول ارز دیجیتال خود منتقل کرده است. هنوز صاحب اصلی این کیف پول های دیجیتال معلوم نیست. اما شرکت تحقیقاتی TRM Labs معتقد است که مقصد این مبالغ هنگفت مرتبط به گروه AlphV است که به Blackcat شهرت دارند. این گروه معمولا از کارت های اعتباری قربانیان برای دریافت باج استفاده می کنند.

شرکت بهداشتی و خدمات درمانی UnitedHealth در برابر این سئوال که "آیا آنها این باج را پرداخت کرده اند؟" فقط گفت:"ما در حال حاضر فقط روی تحقیقات و بازیابی اطلاعات متمرکز هستیم." گروه هکری Blackcat هم هنوز به ایمیل های متعددی که رویترز در مورد این موضوع به آنها ارسال کرده است، هیچ واکنشی نشان نداد. هنوز نحوه دسترسی این مهاجمان سایبری به انجمن جرایم سایبری که در آن این پست منتشر شده است، مشخص نیست. این حمله هفته اخیر رخ داد و اختلال بزرگی را در سراسر شبکه بهداشت ایالات متحده ایجاد کرد. Blackcat هفته گذشته با انتشار این خبر مدعی شد که در این حمله میلیون ها رکورد حساس را به سرقت برده است. اما بلافاصله این پست را بدون هیچ توضیحی پاک کرد.

هنوز با گذشت چند روز از این حمله، قسمت پرداخت صورتحساب Change Healthcare با مشکل مواجه است و قسمت های دیگر شبکه درمان ایالات متحده را هم تحت تاثیر قرار داده است. به همین خاطر انجمن پزشکی آمریکا روز دوشنبه از دولت بایدن خواست تا بودجه فوری را به پزشکانی که از قطع شبکه آسیب دیده اند، اختصاص دهد.


چاپ