چین بیشتر نگران هکرهای هندی است تا آمریکایی!!!

سازمان های اطلاعاتی چین نگران حمله های سایبری هستند که بیشتر آنها از جنوب آسیا سرچشمه می گیرد!

هکرهای هندی حمله به چین

روابط دیپلماتیک چین و آمریکا خیلی پیچیده است. سطح همکاری آنها در دو سال اخیر به حداقل رسیده و در زمینه های استراتژیک رقابت شدیدی با هم دارند. اما این روابط در گذشته هیچ وقت به این حد نرسیده بود. مردم دو ملت دوره های از تاریخ با هم دوستی و همکاری نزدیکی داشتند. دولت های اخیر حکم در آمریکا بیشتر کشورهای تحت رهبری شی جین پینگ، رئیس جمهور چین را به خاطر سرقت داده ها و حملات سایبری متهم می کنند. آخرین سند این ادعا هم پرواز بالون جاسوسی چین بر فراز ایالات متحده در سال گذشته بود.

چین هند

یکی از مدیران سازمان های اطلاعات چین به تازگی فاش کرد که این کشور بیشتر از کشورهای جنوب آسیا هدف حمله هکری قرار می گیرد تا آمریکا!! عجیب به نظر می رسد اما درست است، این حمله ها از کشور همسایه یعنی هند سرچشمه می گیرد. البته این حملات فقط محدود به چین نمی شود بلکه، پاکستان را هم هدف قرار می دهد. هنوز وزارت خارچه چین و هند نسبت به انتشار این خبر هیچ واکنشی نشان ندادند. یکی از حمله های اخیر که ارتش جمهوری خلق چین را هدف قرار داده بود توسط یک گروه هکری هندی به نام «بیتر» انجام شد. گروه «بیتر» از سال

2013 فعالیت های خرابکارانه خود را در فضای سایبری آغاز کرد. بیشتر هدف آنها، سازمان‌های دولتی مانند ارتش و مراکز هسته‌ای پاکستان و چین بود. . "Bitter" بیشتر از روش فیشینگ برای سرقت داده ها استفاده می کند. این حملات بر جمع‌آوری اطلاعات متمرکز است و می‌توانند منجر به سرقت اطلاعات زیادی شود. بین سال های 2022 و 2021 گروه هکری Bitter به کشورهایی مانند پاکستان، بنگلادش، مغولستان و چین حمله کرد. ماهیت این حمله ها با همدیگر فرق داشت و هدف اصلی مهاجمان، دسترسی به اطلاعات محرمانه صنایع حساس نظامی بود. میزان خسارتی که این حملات با خود به دنبال داشتند، به سختی می توان محاسبه کرد زیرا ابعاد این حمله ها توسط دولت ها هیچ وقت منتشر نشد. با این حال؛ خطرات حمله های بعدی این گروه ها همه را نگران کرده است. طبق گزارش روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست، کارشناسان امنیتی معتقدند بیتر با سایر گروه های هکری هند ارتباط دارد و به احتمال زیاد توسط دولت پشتیبانی مالی می شوند.

رابطه چین و هند شباهت زیادی به رابطه چین و آمریکا دارد. سال 1962 میان این دو کشور آسیایی جنگی در گرفت و چین برنده میدان نبرد شد! این یک تحقیر بزرگ برای هند به حساب می آمد. بعد از گذشت چندین دهه دوباره در مه سال 2020 بین دو ارتش در امتداد امتداد مرز چین و هند از جمله در دریاچه پانگونگ در لاداخ و منطقه خودمختار تبت و همچنین در سیکیم درگیری هایی صورت گرفت. این تنش ها با ساخت یک جاده در دره رودخانه گالوان شروع شد. چین مخالف احداث جاده بود اما، هند به ساخت آن اصرار داشت. نهایت در ژوئن 2020 یکی درگیری شدید بین دو ارتش مرزی اتفاق افتاد که منجر به کشته شدن تعدادی از سربازان دو طرف شد. ماه سپتامبر، تیراندازی در امتداد خط کنترل واقعی (LAC) رخ داد که اولین حادثه مشابه در 45 سال گذشته بود. با این حال، در مورد حملات سایبری هیچ یک از وزارتخانه‌های خارجه دو کشور به طور علنی یکدیگر را محکوم نکرده‌اند.


چاپ