چینی ها با 'طوفان ولت' زیرساخت های حیاتی آمریکا را هدف قرار دادند

یک گروه هکری چینی با نام "طوفان ولت" زیرساخت های حیاتی ایالات متحده را هدف قرار داده است.

هکرهای چین آمریکا

براساس گزارش های فن تک؛ به نظر می رسد هکرهای چینی "ولت تایفون" زیرساخت های ایالات متحده را به عنوان هدف قرار داده اند. مقامات آمریکایی می گویند که این نفوذها بخشی از تلاش های چین است که در صورت وقوع جنگ احتمالی میان ایالات متحده و چین در اقیانوس آرام با هدف ایجاد اختلال در بخش لجستیک صورت گرفته است.

این دو کشور سالهاست که همدیگر را به حملات سایبری متهم می کنند. آخرین حمله سایبری مربوط به گروه هکری "طوفان ولت" می شود. این حملات زیر ساخت های حیاتی مانند سیستم آب و فاضلاب هاوایی، بنادر اصلی سواحل غربی و یک خط لوله نفت و گاز را هدف قرار داده است. آمریکایی ها مدعی هستند این گروه هکری قصد داشتند اپراتور شبکه برق تگزاس را که مستقل از بقیه سیستم‌های الکتریکی ایالات متحده عمل می‌کند، را مختل کند.

مقامات ایالات متحده معتقدند این نفوذها به درگیری های احتمالی این کشور با چین بر سر تایوان مربوط می شود. کارشناسان امنیت سایبری در مورد این حملات گفتند:" هکرهای وابسته به ارتش آزادیبخش خلق چین در سال گذشته به سیستم های رایانه ای حدود 22 نهاد مهم دولتی نفوذ کرده اند. یکی از این حملات توسط گروه "ولت تایفون" سال گذشته با هدف ایجاد اختلال در زیرساخت های حیاتی انجام شد. البته این نفوذهای غیرقانونی بر سیستم های کنترل صنعتی حیاتی تأثیری نداشته است یا باعث اختلال فوری نمی شود."

با این حال، واشنگتن پست در مورد حملات اخیر اعلام کرد:" حمله سایبری به هاوایی که محل قرار گیری ناوگان نظامی اقیانوس آرام، یکی از بنادر اصلی و مراکز لجستیکی است، نشان می دهد که ارتش چین می خواهد در اقدامات ایالات متحده برای ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به منطقه در صورت جنگ احتمالی با تایوان اختلال ایجاد کند." ایالات متحده قصد دارد برای تقویت دفاع سایبری با بخش خصوصی و شرکت های فناوری برای شناسایی و کاهش تهدیدات سایبری همکاری کند. آژانس امنیت ملی (NSA) و سایر آژانس‌ها اقداماتی مانند بازنشانی انبوه رمز عبور، نظارت پیشرفته‌تر و روش‌های احراز هویت امن‌تر را برای تقویت دفاع در برابر نفوذ سایبری توصیه کرده‌اند.

براندون ولز، مدیر اجرایی آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت وزارت امنیت داخلی (CISA) گفت:« واضح است که تلاش‌های چین برای به خطر انداختن زیرساخت‌های حیاتی تا حدی به این علت است که خود را از قبل در موقعیتی قرار دهند که بتوانند آن زیرساخت‌های حیاتی را در صورت درگیری مختل کنند یا از بین ببرند یا از توانایی ایالات متحده برای ایجاد قدرت در داخل کشور جلوگیری کنند.»

فعالیت سایبری چین نسبت به 7 تا 10 سال پیش که بیشتر بر روی جاسوسی سیاسی و اقتصادی متمرکز بود، تغییر رویه داده است. نگرانی‌های سایبری باعث شد دولت بایدن مقررات شدیدی را برای صنایع به خصوص در بخش نفت و گاز از تابستان 2021 به اجرا در آورد. علاوه بر این، آژانس حفاظت از محیط زیست دستورالعمل جدیدی را به ایالت‌ها برای افشای تهدیدات سایبری در ارزیابی‌های سیستم آب شهری در ماه مارس ابلاغ کرد. بعد از اجرای این دستورالعمل ها، سه ایالت به اتهام کنترل بیش از حد نظارتی علیه دولت شکایت کردند. علیرغم دستورات هکرها به اهداف جدید، از جمله زیرساخت های مرتبط با کمیسیون خدمات عمومی تگزاس و شورای قابلیت اطمینان الکتریکی تگزاس (ERCOT) ادامه دادند. در ماه مه، رویترز خبری منتشر کرد مبنی بر این که مایکروسافت یک گروه هکر چینی تحت حمایت دولت را شناسایی کرده است که زیرساخت‌های حیاتی مختلف در ایالات متحده را هک می‌کند. این مهاجمان سایبری به قلمرو جزیره گوام در ایالات متحده که محل استقرار پایگاه‌های نظامی مهم استراتژیک آمریکاست حمله کرده بود.


چاپ