خلأ قانونی در آمریکا حفاظت از حریم خصوصی را به چالش می کشد!!

خلا قانون اساسی به دولت آمریکا اجازه جاسوسی در دستگاه های دیجیتال افراد را می دهد.

جاسوسی دولت آمریکا در اطلاعات افراد

طبق گزارش انگجت؛ دولت آمریکا می تواند با استفاده از ابزارهای رایج قانونی در دستگاه های دیجیتال افراد جاسوسی کند. دولت ادعا می کند تا زمانی که جرم یک نفر ثابت نشده است، آن فرد از نظر قانون بی گناه است. اما، در عمل اینطور نیست! مجریان قانون می توانند با ارائه یک ادعای کذب مجوز قانونی لازم برای جستجوی دستگاه شما را دریافت کنند. نماینده یک گروه حقوقی در کنفرانس سالانه هکری در لاس وگاس(DEF CON 2023) با بیان این موضوع اعلام کرد:" وجود قوانین مبهم باعث نقض حریم شخصی افراد توسط فناوری شده است."

آلیسون یانگ، یک تحلیلگر پزشکی قانونی دیجیتال در انجمن حقوقی (TLAS) گفت: «از نظر فنی و قانونی، دولت هیچ محدودیتی در دسترسی به اطلاعات افراد ندارد.» او برای ثابت کردن ادعای خود نشان داد که می تواند از ابزارهای پزشکی قانونی برای یافتن داده های حساس افراد استفاده کند. به عنوان مثال، از این طریق می توان افرادی که مرتکب به سقط جنین غیرقانونی شده اند را تحت پیگرد قانونی قرار داد.

البته مشکل فقط در قوانین ایالتی نیست بلکه، به قانون اساسی مربوط می شود. دایان آکرمن، وکیل پزشکی قانونی دیجیتال در انجمن حقوقی TLAS در این مورد می گوید:"قانون اصلاحیه چهارم در مورد داده های دیجیتال به روز نشده است. هدف از متمم چهارم قانون اساسی، محافظت از مردم در برابر جاسوسی دولت ایالات متحده عنوان شده است. اینجاست که ما از حمایت های قانونی مانند ضمانت نامه برخوردار می شویم. به بیان ساده تر، مجریان قانون برای جستجوی مدارک در خانه، ماشین یا مکان های دیگر باید حتما با مجوز دادگاه وارد شوند. اما، امروزه حریم شخصی شامل دستگاه های دیجیتال و داده های ما هم می شوند. داده های دیجیتال شامل فضای ابری، تلفن همراه و سایر دستگاه های دیجیتال می شود. این خلا قانونی راه را برای سوء استفاده دولت باز نگه می دارد. در اینجا ما شاهد پیشی گرفتن فناوری از قوانین هستیم. به همین دلیل نمی توان از جستجوی مجریان قانون در دستگاه های دیجیتال افراد جلوگیری کرد. قانون اساسی حال حاضر فقط مربوط به حریم فیزیکی افراد می شود."

یکی از مشکلاتی که در حفظ حریم شخصی در حساب رسانه های اجتماعی با آن مواجه هستیم، عدم امکان پاک کردن سوابق دیجیتالی است. مجری قانون هم می تواند به راحتی با یک مجور به سیستم های شما دسترسی پیدا کند. حتی اگر اطلاعات مورد نیاز آنها فقط در یک حساب کاربری شما وجود داشته باشند، آنها مجوز کل حساب های فعال در فضای دیجیتال را از دادگاه دریافت می کنند.

آکرمن معتقد است:"حتی اگر اطلاعات یک حساب بی گناهی شما را ثابت کند، آنها می توانند به دنبال یک مورد برای متهم کردن شما در سایر حساب هایی که دارید بگردند. بنابراین، همانطور که می بینید هیچ نظارتی بر نحوه نحوه اجرای حکم های دولت در دستگاه های دیجیتال وجود ندارد."

این مشکل در برنامه های شخص ثالثی که روزانه با آن سرو کار دارید، تشدید می شود. آکرمن گفت:« در حال حاضر، حفاظت‌های متمم چهارم قانون اساسی همه داده‌های ابری و سایر داده‌های دیجیتال را تحت پوشش قرار نمی دهد. به همین دلیل، دولت اغلب به راحتی می‌تواند اطلاعات افراد را از فضای ابری دریافت کند، حتی اگر آن اطلاعات با پرونده مرتبط نباشد.» یانگ گفت: «افراد هیچ راهی برای محافظت بهتر از خود در برابر جاسوسی های دولت ندارد. روش‌هایی برای قفل کردن دستگاه شما وجود دارد، اما این روش با هر به‌روزرسانی یا ویژگی جدید تغییر می‌کند.»

آکرمن گفت: «من ناچارم از حضور در جامعه مدرن انصراف بدهم تا دیگران به اطلاعات من دسترسی نداشته باشند. سئوالی که در ذهن ما ایجاد می شود این است که این افراد چه مسئولیتی در قبال ما دارند؟! »


چاپ