ابزار Veilid در همایش هکری لاس و گاس 2023 رونمایی شد!

یک گروه هکری در ایالات متحده اپلیکیشن رایگان متن بازی مخصوص توسعه دهندگان ایجاد کرد.

کنفرانس هکری لاس وگاس در 2023

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک؛ گروه هکری cDc(Cult of the Dead Cow) برای حفظ حریم خصوصی و امنیت توسعه دهندگان از یک ابزار متن باز به نام Veilid رونمایی کرد. ایده اصلی ساخت چنین ابزاری این بود که توسعه دهندگان بتوانند از طریق اینترنت محافظت شده و بدون استفاده از سیستم شرکت های دیگر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. بنابراین، به فکر ساخت ابزار متن بازی افتادند که بتواند حریم خصوصی و امنیت کاربر را تضمین کند. این ابزار روز جمعه گذشته در حاشیه همایش سایبری DEF CON رونمایی شد.
ابزار Veilid یک محیط کدنویسی ایجاد می کند که می تواند برای توسعه دهندگانی که می خواهند از سیستم رمزگذاری قوی تری استفاده کنند، کاربرد داشته باشد. این ابزار از جمع آوری دادهای کاربران جلوگیری می کند.

مدیر گروه سایبری cDc در مورد محصول جدید گفت:"دیدگاه این گروه نسبت به اینترنت و فضای فعلی حاکم در آن متفاوت است. ما فکر می کنیم از اینترنت به شکل کنونی فضایی برای تبادل ایده ها و انتقال علم نیست و بیشتر به یک ماشین خلق پول تبدیل شده است. ما معتقدیم اینترنت باید شبیه به یک فضای باز عمل کند. "

شبکه همتا به همتا(Peer-to-peer)

ایده این گروه از سرویس ها یا برنامه های رایگانی مانند Signal یا Tor الهام گرفته شده است. برنامه Signal معمولا از یک سیستم رمزگذاری قوی برای پیام ها و تماس های کاربران استفاده می کنند. مرورگر Tor نیز از طریق پنهان کردن مکان دقیق کاربر، امکان جستجوی ناشناس را فراهم می کند. برنامه جدیدی که این هفته در کنفرانس سایبری سالانه Def Con ارائه شد مبنایی برای ساخت برنامه هایی در آینده خواهد شد که هیچ داده ای از پیام ها و فایل های اشتراک گذاری شده در شبکه های اجتماعی را جمع آوری نمی کنند. علاوه بر این، شیوه رمزگذاری جدید می تواند جاسوسی دولت ها را با مشکلات زیادی مواجه کند.

پلتفرم veilid

توسعه دهندگان می توانند از ابزار کد نویسی Veilid که vay-lid تلفظ می شود، برای ساخت برنامه های تحت ویندوز یا اندروید استفاده کنند. vay-lid به توسعه دهندگان یک کد برنامه نویسی می دهد تا آنها را به نرم افزار خود اضافه کنند. با اجرای این کد، مشتریان این برنامه ها می توانند در یک شبکه Peer-to-peer با همدیگر چت کنند. طبق ادعای توسعه دهندگان، برنامه های آنها می توانند محتوای رمزگذاری شده را تحت پروتکل Veilid برای یکدیگر ارسال کنند. با استفاده از این پروتکل می توان قسمت های مختلف برنامه را مانند برنامه اشتراک گذاری فایل BitTorrent به صورت همزمان با سرعت بالا به اشتراک گذاشت.

ابزار Veilid ترکیبی از ویژگی هایTor و IPFS استفاده می‌کند. به همین علت می تواند به کاربران امکان بدهد بدون ردیابی آدرس ip یا افشای مکان دقیق به سایر کاربران یا توسعه دهندگان متصل شوند. این ویژگی برای حفظ حریم خصوصی کاربران در نظر گرفته شده است.

مانند بسیاری از برنامه های متن باز مشکلی که cDc با آن مواجه است، متقاعد کردن برنامه نویسان و مهندسان برای کار با Veilid است. گروه هکری Cult of the Dead Cow یکی از قدیمی ترین و تاثیرگذارترین گروه هکری در ایالات متحده محسوب می شود. cDc در حال حاضر مشغول تاسیس یک انجمن برای حمایت از این پروژه است.


چاپ