مدارس دولتی سیاتل علیه رسانه های اجتماعی آمریکا شکایت کردند

مدیریت مدارس دولتی سیاتل شکایتی علیه شرکت های رسانه اجتماعی آمریکا یا به اصطلاح Big Tech تنظیم کرد. آن‌ها غول‌های فناوری را علت آسیب سلامت روانی دانش آموزان دانستند.

رسانه های اجتماعی
مدیریت مدارس دولتی سیاتل به تازگی شکایتی را علیه Big Tech تنظیم و ادعا کرد که این شرکت ها مسئول بدتر شدن وضعیت روحی و روانی در بین دانش آموزان هستند و مستقیم بر توانایی مدارس در انجام وظیفه آموزشی خود تأثیر می گذارد.

این شکایت روز جمعه علیه Alphabet Inc (GOOGL.O)، Meta Platforms Inc (META.O)، Snap Inc (SNAP.N) و مالک TikTok، ByteDance در دادگاه منطقه ای ایالات متحده ارائه شد.


گوگل در ایمیلی که به خبرگزاری رویترز ارسال کرد، گفت: " سرمایه‌گذاری هنگفتی در زمینه امنیت کودکان در سراسر پلتفرم‌های خود انجام داده است و ویژگی‌های خاصی را برای حفظ سلامت روانی آن ها معرفی کرده است." شرکت رسانه اجتماعی اسنپ نیز گفت: "با بسیاری از سازمان‌ها و انجمن های روانشناسی در زمینه سلامت روان کودکان همکاری نزدیکی دارد. از طرف دیگر، ابزارها و منابع درون برنامه ای برای محافظت این دسته از کاربران قرار داده است. "

Meta Platforms و TikTok هنوز واکنشی نسبت به این شکایت نشان ندادند. اما در گذشته، این شرکت‌ها اعلام کرده بودند که هدفشان ایجاد تجربه‌ای لذت‌بخش برای کاربران، حذف محتوای مضر، سرمایه‌گذاری روی اعتدال و کنترل محتواست.


بر اساس دادخواست، اقدامات این شرکت‌ها عامل مهمی در ایجاد بحران سلامت روانی در بین جوانان بوده است. در شرح دادخواست آمده است: «متهمین از مغز آسیب‌پذیر جوانان سوء استفاده کردند و ده‌ها میلیون دانش‌آموز را در سراسر کشور به پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود جذب کرده‌اند. دانش‌آموزانی که مشکلات سلامت روانی دارند، عملکرد بدتری داشته اند و باعث شد مدارس اقداماتی مثل آموزش معلمان برای شناسایی و رسیدگی به چنین علائمی، استخدام نیروهای آموزش‌دیده برای هشدار دادن به دانش‌آموزان در مورد خطرات رسانه‌های اجتماعی هزینه کنند."


آن ها در این شکایت خواستار پرداخت غرامت از سوی این شرکت‌ها شده اند. در سال 2021، قانونگذاران آمریکایی بر اساس شهادت فرانسیس هاگن، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک را متهم کردند که برای سود بیشتر از سلامت روان کودکان چشم پوشی کرده است. فیس بوک بارها اعلام کرد که با ادعاهای هاوگن مبنی بر شکست این شرکت در برابر محافظت از دختران نوجوان در اینستاگرام، مخالف است.

او در واکنش به این موضوع در صفحه فیس بوک خود نوشت: "این استدلال که ما برای سود بیشتر به عمد محتوایی که مردم را آزار می دهد منتشر می کنیم، غیرمنطقی است. ما از تبلیغات درآمد کسب می کنیم و تبلیغ کنندگان حاضر نیستند تبلیغاتشان در کنار محتوای مضر یا آزار دهنده پخش شود. من هیچ شرکت فناوری را نمی شناسم که بخواهد محصولاتی بسازد که مردم را عصبانی یا افسرده کند."

 های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید.


چاپ