اطلاعات مشتریان بزرگ ترین اپراتور مخابرات استرالیا فاش شد!

بزرگترین شرکت مخابراتی استرالیا، Telstra Corp Ltd (TLS.AX) روز یکشنبه اعلام کرد به دلیل یک خطای سیستمی اطلاعات 132000 مشتری آن فاش شده است.

بزرگ ترین اپراتور استرالیا
طبق گزارش های فن تک و به نقل از خبرگزاری رویترز؛ Telstra یکی از اپراتورهای استرالیا دیروز اعلام کرد که به دلیل یک خطای داخلی اطلاعات 132000 مشتری فاش شده است. شرکت Telstra دارای 18.8 میلیون مشترک و معادل سه چهارم جمعیت استرالیا می باشد. این شرکت در طی یک بررسی متوجه شد، تمام اطلاعات مشتریان به دلیل "تناسب پایگاه های داده" در دسترس عموم قرار گرفته است.

این اطلاعات در وبلاگ شرکت منتشر گردید. در بخش گزارش سایت اطلاعات «نام، شماره و آدرس برخی از مشتریان» به کاربران نشان داده شده است. مایکل آکلند، مدیر ارشد مالی Telstra در بیانیه‌ای گفت: «ما در حال حذف اطلاعات کامل مشتریان آسیب‌دیده از سرویس راهنما و نسخه آنلاین صفحات سایت هستیم.»


این افشای اطلاعات بعد از یک حمله سایبری در ماه اکتبر صورت گرفت. در این حمله سایبری، اطلاعات تعدادی از کارمندان در سال 2017 افشا شده بود. طبق گزارش رسانه‌های محلی و به نقل از یک ایمیل داخلی Telstra تعداد کارکنان فعلی و سابق آسیب‌دیده از این حمله را 30000 نفر اعلام کرده است.
آکلند در رابطه با موضوع فعلی گفت: « در این حادثه، هیچ شخص ثالثی دخیل نبوده است». وی افزود: "حفاظت از حریم خصوصی مشتریان ما موضوع مهمی است و این گونه حوادث باعث از بین رفتن اعتماد مشتریان به شرکت می شود. ما در حال تماس با تک تک مشتریان آسیب دیده هستیم تا آن‌ها را در جریان اتفاق پیش آمده قرار دهیم."

بخش‌های مخابراتی، مالی و دولتی استرالیا پس ازانتشار گزارش Optus متعلق به شرکت Singapore Telecommunications Ltd (STEL.SI) در 22 سپتامبر که از یک نقض سیستمی خبر داده بود، در حالت آماده باش به سر می برند. طبق این گزارش، ممکن است اطلاعات 10 میلیون حساب کاربری در معرض خطر قرار گرفته باشد.


اطلاعات افشا شده شامل آدرس خانه، گواهینامه رانندگی و شماره پاسپورت افراد می شود. این حمله هکری یکی از بزرگ ترین موارد نقض امنیت سایبری در استرالیا به حساب می آید.


چاپ