باگ جدید در سرویس ایمیل iOS16

یک باگ جدید در iOS16 باعث از کار افتادن برنامه ایمیل یا دریافت ایمیل‌های مخرب می‌شود.

ios16 باگ جدید در سرویس ایمیل

به گزارش های فن تک، این باگ به شکل یک پیام ایمیل معمولی با یک فیلد غیرعادی "from" که حاوی یک سری کاراکترهای اضافی است برای کاربر نشان داده می شود.

گزارش‌ها حاکی از این است که این باگ جدید باعث از کار افتادن برنامه Mail در مدل‌هایی از آیفون و آیپد می‌شود که به آخرین نسخه سیستم عامل اپل به‌روزرسانی شده‌اند و این سرویس را برای آن ها غیرقابل دسترس می‌کند. این اشکال به شکل یک پیام ایمیل معمولی است که دارای یک فیلد فرستنده "from" غیر عادی است که حاوی یک سری کاراکترهای عجیب و غریب می باشد که نهایت برنامه Mail در iOS16 را از کار انداخته و کاربران iPad و iphone را از حساب های ایمیل خود خارج می کند.

این ایمیل مخرب اولین بار توسط ردیاب VPN Equinux شناسایی شد. به طور کلی، در فیلد "from" نام فرستنده و به دنبال آن آدرس ایمیل او نشان داده می شود به عنوان مثال From: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید اما، ایمیل مخرب با ساختاری کاملا مشابه و دارای فیلد from مانند ""@example.com می باشد که سرویس‌های پست الکترونیکی مانند Gmail، Outlook و Hotmail به‌طور خودکار چنین ایمیل‌های ورودی را به صورت غیر عادی دوباره بازنویسی می‌کنند تا از چنین حرکت هایی جلوگیری کنند.

با وجود آن که، جیمیل و یاهو به گونه ای ساخته شده اند که دارای فیلترهایی برای مسدود کردن ایمیل‌های مخرب هستند، اما به نظر نمی‌رسد که شرکت اپل iCloud Mail هیچ گونه مکانیزمی برای بازنویسی یا فیلتر کردن این گونه ایمیل ها داشته باشند.


راه حل فعلی برای جلوگیری از حذف پیام در صندوق ورودی (inbox) یا پوشه هرزنامه (spam) این است که از نسخه قدیمی‌تر iOS یا از طریق یک سرویس گیرنده ایمیل دیگری استفاده کنید. کاربران همچنین می توانند ایمیل خود را به یک زیرپوشه دیگری در حساب ایمیل IMAP منتقل یا trigger کنند. با این حال، پیمایش به زیر پوشه مربوطه باعث می شود که برنامه مجدداً مطابق با وب سایت از کار بیفتد. مدیران فناوری اطلاعات نیز ممکن است از طریق نرم افزار امنیتی ایمیل یا فایروال، ایمیل مخرب با نام ""@example.com را به لیست ایمیل های مسدود شده خود اضافه کنند.
ردیاب VPN Equinux یک صفحه وب اختصاصی ایجاد کرده است که در آن کاربران می توانند با وارد کردن آدرس ایمیل خود، سرویس خود را آزمایش کنند. با این حال، به کاربران توصیه می‌شود از انجام این کار خودداری کنند، زیرا این کار می‌تواند ایمیل‌هایشان را قفل کند مگر در حالتی که به یک iOS قدیمی یا سرویس ایمیل دیگری برای حذف پیام راه‌انداز دسترسی داشته باشند.


چاپ