استرالیا اپل، متا و مایکروسافت را تهدید کرد

سازمان تنظیم مقررات استرالیایی نامه های قانونی به مالک فیس بوک متا پلتفرم (META.O)، شرکت اپل (AAPL.O) و شرکت مایکروسافت (MSFT.O) ارسال کرد و از آنها خواست که استراتژی های خود را برای حذف مطالب کودک آزاری به اشتراک بگذارند در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

meta ostralia

بر طبق گزارش های فن تک، کمیسیون امنیت الکترونیکی نهادی که با هدف محافظت از کاربران اینترنت تأسیس شده است، اعلام کرد این قوانین از ژانویه به اجرا در آمده تا غول‌های فناوری را وادار کند که خط مشی خود را در زمینه شناسایی و حذف مطالب با موضوعات مرتبط با کودک آزاری، را تا 28 روز افشا کنند. اگر این کار را نکنند، هر یک از شرکت‌ها با جریمه 555000 دلار استرالیا (383000 دلار) در روز روبرو خواهند شد.


این تهدید، بر رویکرد سخت‌گیرانه استرالیا در کنترل شرکت‌های فناوری بزرگ از سال 2021 تأکید می‌کند که شامل قوانینی است که آن ها را مجبور می‌کند به رسانه‌ها برای نمایش محتوایشان پول پرداخت کنند و علاوه بر این، آنها را وادار می‌کند جزئیات حساب‌های ناشناس را که مطالب توهین‌آمیز منتشر می‌کنند، به نهادهای قانونی استرالیا تحویل دهند.

در همین حال، شرکت‌های اینترنتی از سوی نهادهای قانونی سرتاسر جهان تحت فشار قرار گرفته‌اند تا راهی برای نظارت بر پیام‌های رمزگذاری شده و سرویس‌های پخش جریانی با محتوای کودک آزاری، بدون تجاوز به حریم خصوصی کاربران بیابند.
کمیسر جولی اینمن گرانت، در بیانیه‌ای گفت: «این فعالیت دیگر محدود به بخش های مخفی وب تاریک نیست، بلکه در پلتفرم‌های رایجی که ما و فرزندانمان هر روز از آن استفاده می‌کنیم، رایج است».

او افزود: «از آنجایی که شرکت‌های بیشتری به سمت خدمات پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده حرکت می‌کنند و ویژگی‌هایی مانند پخش زنده را به کار می‌برند، ترس ما این است که این مطالب وحشتناک بدون کنترل در این پلتفرم‌ها پخش شود.»

سخنگوی مایکروسافت در یک تماس تصویری با اسکایپ، گفت که این شرکت نامه را دریافت کرده و حتما ظرف 28 روز پاسخ مناسب آن را ارسال خواهد کرد.
سخنگوی متا که دارای سرویس پیام رسانی واتس اپ نیز می باشد، گفت که این شرکت همچنان در حال بررسی نامه دریافتی است اما به تعامل فعالانه با کمیسیون امنیت الکترونیک در مورد این مسائل مهم ادامه می دهد.

اپل که دارای سرویس پیام‌رسانی ویدیویی FaceTime، سرویس پیام‌رسانی iMessage و سرویس ذخیره‌سازی عکس iCloud است، هیچ واکنشی تا این لحظه نسبت به این درخواست نشان نداده است.

کمیسر امنیت الکترونیکی به ارقام ارائه شده توسط مرکز ملی ایالات متحده برای کودکان گمشده و استثمار شده اشاره کرد که گفت در سال جاری 29.1 میلیون گزارش از مطالب مربوط به کودک آزاری از شرکت های اینترنتی دریافت کرده است که از این تعداد فقط 160 مورد از اپل و 22 میلیون از فیس بوک بوده است.


چاپ