هک شدن شرکت رمزنگاری Harmony در ایالات متحده

شرکت رمزنگاری آمریکایی هارمونی روز جمعه اعلام کرد که سارقان حدود 100 میلیون دلار سکه های دیجیتالی را از محصولات کلیدی این شرکت به سرقت برده اند که، آخرین مورد از مجموعه سرقت های سایبری از بخشی است که مدت ها مورد هدف هکرها بوده است. برای اطلاعات بیشتر از این سرقت سایبری تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

cyber

هارمونی، بلاک چین هایی را در قسمت امور مالی غیرمتمرکز توسعه می دهد. سایت های همتا به همتا، وام ها و سایر خدمات را بدون محافظان سنتی مانند بانک ها و توکن های غیرقابل تعویض ارائه می دهند.
این شرکت مستقر در کالیفرنیا گفت این سرقت از قسمت «پل» Horizon، ابزاری که برای انتقال رمزارز بین بلاک‌چین‌های مختلف در نرم‌افزار زیربنایی، توسط توکن‌های دیجیتالی مانند بیت‌کوین و اتر استفاده می‌شود، صورت گرفت.

دزدی‌ها مدت‌هاست که شرکت‌های فعال در زمینه رمز ارز بخش کریپتو گرفتار کرده است و پل‌های بلاک چین آن ها را به طور فزاینده‌ای هدف قرار گرفته است. به گفته شرکت تحلیلی بلاک چین Elliptic مستقر در لندن، تاکنون بیش از یک میلیارد دلار در سال 2022 از بخش «پل ها» به سرقت رفته است.


هارمونی در یک توئیت بدون اینکه جزئیات بیشتری ارائه کند، نوشت "در حال مذاکره با مقامات ملی و متخصصان امنیت سایبری برای شناسایی مجرم و بازیابی وجوه دزدیده شده" است،
هارمونی در بیانیه ای اضافه کرد که تیمی از بهترین متخصصان فناوری در جهان "به صورت شبانه روزی برای رسیدگی به این موضوع، مشغول کار هستند".

یکی از سخنگویان این شرکت گفت: «ما در حال حاضر در حال محدود کردن گزینه های احتمالی مظنونین این اتفاق، برای شناسایی مقصر هستیم.» وی افزود که هارمونی قبلاً تلاش کرده بود به وسیله تراکنش هایی که با آدرس کیف پول رمزنگاری هکرها صورت گرفته، با آن ها تماس بگیرد.

Elliptic که داده‌های بلاک چین قابل مشاهده برای عموم را ردیابی می‌کند، گفت که هکرها تعدادی ارز دیجیتال مختلف از جمله اتر، تتر و USD Coin را از Harmony به سرقت بردند که بعداً از طریق صرافی‌های به اصطلاح غیرمتمرکز با اتر مبادله کردند.
در ماه مارس، هکرها حدود 615 میلیون دلار ارز رمزنگاری شده را از رونین بریج به سرقت بردند که برای انتقال رمزنگاری به داخل و خارج از بازی Axie Infinity استفاده می شد. ایالات متحده هکرهای کره شمالی را با این سرقت مرتبط کرده است.


چاپ