تعلیق فعالیت Avast در روسیه و بلاروس از تاریخ 11 مارس سال 2022

خبرگزاری رویترز در گزارشی در 11 مارس اعلام کرد شرکت امنیت سایبری آواست (AVST.L) که در فهرست لندن قرار دارد، روز جمعه به تعداد زیادی از شرکت های غربی که فعالیت های خود را در روسیه و بلاروس پس از تهاجم مسکو به اوکراین به تعلیق در آوردند، پیوست. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب با های فن تک همراه شوید.

AVASTشکل 1: لوگوی شرکت Avast Software در دفتر مرکزی آن در پراگ، جمهوری چک، 12 آوریل 2018 مشاهده می شود.


اوکراین، روسیه و بلاروس مجموعاً حدود 1.5 درصد از درآمد شرکت Avast در سال گذشته را به خود اختصاص دادند. Avast گفت که به کاربران پرداخت کننده در اوکراین افزونه های رایگان مجوز محصول آنها را خواهد داد.
از محصولات مشهور این شرکت Avast Antivirus نرم‌افزار امنیتی می باشد که به وسیله شرکت Avast Software واقع در شهر پراگ کشورجمهوری چک در حال تولید است و نسخه اول این نرم افزاردر سال ۱۹۸۸ میلادی منتشر شد. این نرم‌افزاردر دو نسخه‌ خانگی و تجاری عرضه شده و بیشتر از ۱۷۰ میلیون کاربر در سر تا سر جهان دارد. در تاریخ ژوئیه سال ۲۰۱۶ شرکت امنیتی Avast، رقیب خود AVG را به تملک خود در آورد و از آن به بعد هر دو آنتی ویروس اَوست و AVG تحت یک عنوان فعالیت می‌کنند. Avast نه تنها میان کاربران ایرانی از محبوبیت بالایی بر خوردار است بلکه جزو تعداد کمی از آنتی ویروس‌های مجانی با رابط کاربری پارسی می باشد.


چاپ