نسخه بکاپ کاربران اندرویدی واتساپ در سال 2024 کمتر می شود!

واتساپ قصد دارد فضای ذخیره سازی نسخه پشتیبان کاربران اندرویدی را در سال 2024 کاهش دهد.

واتساپ

اگر از کاربران نسخه اندرویدی واتساپ هستید، تا چند هفته آینده خود را برای یک تغییر مهم آماده کنید. نسخه های پشتیبان واتساپ به زودی از حجم فضای ذخیره سازی گوگل درایو شما کم می کنند. ماه گذشته واتساپ اعلام کرد که به معافیت طولانی مدت داده های این برنامه از فضای ذخیره‌سازی Google Drive پایان دهد. هنوز تاریخ دقیق اجرای این تغییرات مشخص نشده است اما، در حال حاضر کاربران نسخه بتای واتساپ این تغییرات را تجربه کرده اند.

تصمیم جدید WhatsApp به این معناست که تمام نسخه های پشتیبان کاربران که شامل اطلاعاتی از قبیل سابقه چت، تصاویر و ویدیوها می شود بدون در نظر گرفتن اینکه مشترکان نسخه اشتراکی یا رایگان Google Drive باشند، به عنوان فضای ذخیره سازی شما به حساب می آیند. پس اگر از اطلاعات خود مدام نسخه پشتیبان تهیه می کنید بهتر است فضای ذخیره سازی گوگل درایو خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید فضای کافی برای آنها وجود دارد یا خیر! اگر فضای گوگل درایو کم بود، باید از روش های دیگر بکاپ گیری به عنوان نمونه: پشتیبان گیری دستی که در کامپیوتر وجود دارد یا از برنامه های شخص ثالث استفاده کنید.

متا شرکت مادر واتساپ اعلام کرد که این تغییر را از نیمه اول سال 2024 در نسخه های اندرویدی این پیام رسان به اجرا در می آورد. کاربران 30 روز قبل از اجرای آن یک اعلان دریافت می کنند که به عنوان یک بنر در قسمت تنظیمات Chat Backup برنامه نمایش داده می شود. برای کسانی که نگران هستند که پشتیبان‌گیری‌های WhatsApp حجم زیادی از فضای ذخیره‌سازی Google Drive آنها را اشغال کند، گزینه‌های دیگری وجود دارد که عبارتند از: انتقال مستقیم: از ابزار داخلی واتساپ Chat Transfer برای انتقال یکپارچه داده های خود به یک دستگاه جدید استفاده کنید. این ویژگی مستلزم آن است که هر دو تلفن در یک شبکه Wi-Fi قرار داشته باشند اما، لازم نیست به اینترنت متصل باشند.

پشتیبان‌گیری فقط متنی: کاربران می توانند فقط از پیام‌های متنی پشتیبان گیری کنند تا از این طریق در فضای ذخیره سازی صرفه جویی کنند. تغییر سیاست ذخیره‌سازی WhatsApp در Google Drive، کاربران اندروید را با کاربران آیفون همسو می‌کند. کاربران اندروید باید مانند کاربران آیفون، فضای ذخیره‌سازی کافی برای نسخه‌های پشتیبان WhatsApp خود داشته باشند. این تغییر خط‌مشی به ما این نکته را یادآوری می کند که باید مراقب استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری باشید، به‌ویژه با کاهش حجم برنامه‌های رایگان.


چاپ