اینستاگرام قوانین محافظت از کودکان را زیر پا گذاشت!!

اینستاگرام محتوای غیراخلاقی نوجوانان را به دنبال‌کنندگانشان نشان داد.

اینستاگرام نقض قوانین محافظت از کودکان

براساس گزارش های فن تک؛ یکی دو ماه گذشته پلتفرم ایکس با علت پخش تبلیغات یهودستیز مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت. مشکلی که در پلتفرم های رسانه اجتماعی دیگر هم شاهد آن هستیم. آخرین مورد آن به نقض قوانین امنیت کودکان در اینستاگرام مربوط می شود. حالا نوبت به متا رسیده است تا در الگوریتم نمایش محتوا خود تجدید نظر کند. وال استریت ژورنال با انجام یک آزمایش متوجه یک نقض در سرویس ویدئویی Reels برنامه اینستاگرام شد. هنگام نمایش محتوای ریلز حساب های کاربری کودکان، محتواهای غیراخلاقی از کودکان و حتی بزرگسالان برای دنبال کنندگان آنها نمایش داده می شد. مشکل اینجاست که، متا قبلا قول داده بود که پخش این نوع تبلیغات را در پلتفرم های خود ممنوع کند.

ماجرا زمانی وخیم تر شد که این محتواهای نامناسب در کنار تبلیغات برندهای معروف آمریکایی مانند Walmart، Disney، Pizza Hut، Bumble، Match Group و حتی خود روزنامه Wall Street Journal نمایش داده می شد. مرکز حفاظت از کودکان کانادا نیز با آزمایش های جداگانه به نتایجی مشابه وال استریت ژورنال دست یافت. البته هنوز برندهای Walmart و Pizza Hut هیچ واکنشی نشان ندادند اما سایر برندها به خصوص کمپانی Disney از آن زمان یا از پخش تبلیغات خود جلوگیری کردند یا از شرکت متا خواستند موضوع را به سرعت بررسی کند.

این تصمیمات به علت جنجال‌های اخیری بود که در پلتفرم هایی مانند پلتفرم ایکس رخ داد. این اتفاق باعث شد تبلیغ‌کنندگان به نحوه نمایش محتوا در کنار تبلیغات خود حساس تر شوند. به عنوان مثال: کمپانی دیزنی که از وقایع اخیر X آسیب زیادی خورد، حالا نسبت به نحوه نمایش محتوا در اینستاگرام (زیرمجموعه Meta) حساسیت بیشتری به خرج می دهد.
متا به مشتریان اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است اما، به تبلیغ کنندگان اطمینان داد هزینه خدمات ممیزی ایمنی برند را با توجه به این که تبلیغات یک شرکت چند بار در کنار این محتواها پخش شده است پرداخت خواهد کرد. اما، از ارائه جدول زمانی یا جزئیات بیشتر در مورد اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از تکرار چنین حوادثی خودداری کرد.

چنین آزمایش‌هایی که در آنها محتوای جنسی کودکان جمع‌آوری می‌شود، شاید تجربه کاربری واقعی را که افراد در حین استفاده از پلتفرم اینستاگرام دارند، به خوبی نشان ندهد. به زبان ساده تر، احتمال دارد این آزمایش تحت شرایط خاصی رخ داده باشد و به همین علت، نمی تواند واقعیت کامل تجربه کاربری را به خوبی نشان دهد. بیشتر شرکت‌های فناوری ترجیح می دهند با این نوع استدلال، اعتبار یا نتایج آزمایش‌ها را زیر سئوال ببرند.
مصاحبه وال استریت با کارمندان فعلی یا سابق متا ثابت می کند که Instagram حتی قبل از ارائه سرویس ریلز از چنین مشکلی باخبر بوده است. به عقیده آنها، شرکت باید برای حل این مشکل الگوریتم محتوای مرتبط با کاربران خود را بازنگری کند. اما اسناد داخلی شرکت بیانگر این است که متا تیم ایمنی خود را تحت فشار قرار داد تا از این مشکل چشم پوشی کند. به نظر می رسد ترافیک بالا برای غول رسانه های اجتماعی اهمیت بیشتری دارد. Meta از اوایل سال ۲۰۱۹ حدود ۱.۱ میلیون گزارش در مورد حضور کاربران زیر ۱۳ سال در برنامه اینستاگرام دریافت کرده بود اما، تا کنون فقط بخشی از این حساب را به حالت غیر فعال در آورد. در حال حاضر، دادستان های کل برخی از ایالت های آمریکا علیه این شرکت به علت نقض قوانین شکایت کرده اند.


چاپ