هواوی یک مرکز داده ابری در عربستان راه اندازی می کند!

شرکت چینی هواوی قصد دارد یک مرکز داده ابری در عربستان سعودی راه اندازی کند.

مرکزداده خدمات ابری هواوی

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از خبرگزاری رویترز؛ غول فناوری چینی (HWT.UL) به منظور ارائه خدمات آنلاین در خاورمیانه و شمال آفریقا، یک مرکز داده در عربستان سعودی راه اندازی کند.

یکی از مدیران ارشد هواوی در یک جلسه مطبوعاتی اعلام کرد:« مرکز داده ابری جدید ما در ریاض، سی امین مرکز هواوی در جهان محسوب می شود. این مرکز داده خدمات خود را به بخش دولتی نظام پادشاهی عربستان ارائه می دهد و علاوه براین، امکان استفاده از خدمات هوش مصنوعی را به زبان عربی هموار می کند.»

استیون یی، رئیس بخش خاورمیانه هواوی در ادامه افزود:«پیاده‌سازی خدمات ابری هواوی فقط مربوط به ما نیست، بلکه می تواند پلی باشد برای ارتباط بیشتر شرکت‌های چینی با عربستان سعودی! این اقدام می تواند به توسعه اقتصاد دیجیتال کشور عربستان کمک کند. طبق برنامه ریزی های انجام شده تا آخر امسال دفتر مرکزی هواوی امسال در ریاض، پایتخت عربستان به افتتاح می رسد.

عربستان تهدید کرد قرارداد شرکت های فناوری که تا آخر امسال دفتر مرکزی خود را در این کشور راه اندازی نکنند، قراردادی امضا نمی کند. طبق گزارش موسسه مشاوره تحقیقاتی Canalys، هواوی در سه ماهه اول سال 2023 با سهم بازار 2.4 درصد رتبه پنجم بازار جهانی در ارائه خدمات ابری را از آن خود کرد. البته این شرکت در سرزمین اصلی دومین ارائه دهنده خدمات ابری محسوب می شود. این شرکت در ماه فوریه اعلام کرد که طی پنج سال آینده 400 میلیون دلار در زمینه ارائه خدمات ابری عربستان سعودی سرمایه گذاری خواهد کرد.


چاپ