ایجاد باگ امنیتی در مایکروسافت اج به علت تغییر نام توییتر!

تغییر نام توییتر آبی به "X" باعث بروز یک باگ امنیتی در مرورگر مایکروسافت اج شد.

مایکروسافت اج تغییرنام توییتر 1

طبق گزارش انگجت؛ مایکروسافت اج به کاربران پیشنهاد کرد در صورت مواجه با این باگ امنیتی بهتر است برنامه را حذف کنند. تغییر نام یک برند به همین سادگی ها نیست. نام جدید پلتفرم رسانه اجتماعی باعث بروز یک هشدار امنیتی در مرورگر مایکروسافت می شود. کارشناسان امنیتی معتقدند این باگ امنیتی به نحوه برخورد Edge و مرورگرهای مبتنی کروم با تغییر آیکون برنامه مربوط می شود. اج احتمالا آیکون X را به عنوان یک هشدار کلاهبرداری در نظر می گیرد و از کاربران می خواهد بروز رسانی نماد برنامه خود را دوباره بررسی کند. پیام هشداری که برای کاربران این مرورگر به نمایش گذاشته شد، آمده است:"این برنامه تحت وب سعی دارد شما را فریب دهد، سریع تر آن را حذف کنید."

مایکروسافت اج تغییرنام توییتر باگ امنیتی

اما طبق گزارش Bleeping Computer سرویس PWA (برنامه هایی که برای استفاده از آن ها باید مرورگر را اجرا کنیم) فعال است. این سرویس وب سایت هایی که به صورت ناگهانی تغییر آیکون می دهند را سریع شناسایی کرده و پیام هشدار کلاهبرداری به کاربر نمایش می دهد. البته این باگ امنیتی موقتی است و مایکروسافت به سرعت آن را برطرف خواهد کرد.
شبیه این اتفاق، هفته گذشته نیز در اندونزی رخ داد و باعث شد وب سایت توییتر مسدود شود. طبق قوانین محتوای اندونزی، دامنه X.com به عنوان وب سایت های قمار یا پورن در نظر گرفته می شوند.

این اقدام توییتر برای تغییر نام بند به نظر خیلی شتاب زده گرفته شد. تصمیم جدید می تواند در آینده نزدیک مشکلات حقوقی زیادی برای این رسانه اجتماعی ایجاد کند. قبل از آن نیز، شرکت های دیگری مانند متا و مایکروسافت از حرف X درنامگذاری محصولات تجاری خود استفاده کرده بودند. ایلان ماسک حتی برای تغییر نام دفتر مرکزی شرکت در سانفرانسیسکو نیز با مشکل قانونی مواجه شده بود. در نهایت این شرکت مجبور شد تا زمان حل موانع قانونی موجود از همان لوگوی قدیمی پرنده آبی و حروف "er" استفاده کند. تغییر نام ناگهانی Twitter بخش از برنامه ماسک برای تبدیل این پلتفرم به پلتفرم چینی WeChat است. کاربران توییتر در آینده نزدیک می توانند از این پلتفرم برای پرداخت، ارسال پیام و تماس های تصویری استفاده کنند.


چاپ