مایکروسافت بینگ برای مرورگرهای کروم و سافاری فعال شد

مایکروسافت سرویس چت بات بینگ را در دسترس کاربران مرورگرهای کروم و سافاری قرار داد.

مایکروسافت بینگ

طبق گزارش انگجت؛ سرویس بینگ مجهز به چت بات OpenAI علاوه بر مرورگر Edge مایکروسافت در دسترس مرورگرهای کروم و سافاری هم قرار گرفت. البته در تعداد کلمات با نسخه مرورگر edge تفاوت دارد. مرورگر اصلی تا 4000 کلمه پشتیبانی می کند اما، نسخه مرورگرهای دیگر تا 2000 کلمه!

روابط عمومی مایکروسافت در مصاحبه خود با وب سایت The Verge گفت:" ما تصمیم گرفتیم به صورت آزمایشی این سرویس را در مرورگرهای دیگر ارائه کنیم. اگر نتایج این ارزیابی قابل قبول باشد آن را به صورت عمومی منتشر می کنیم." اما به نظر می رسد محدوده دسترسی کاربران خیلی بیشتر از حد نرمال است. کاربران برای دسترسی به این سرویس باید به حساب کاربری خود در وب سایت مایکروسافت وارد شوند. نسخه آزمایشی نسبت به نسخه اصلی محدودیت هایی دارد مانند محدودیت تعداد کلمات، امکان بازنشانی بعد از پنج پرسش به جای 30 پرسش! علاوه بر همه این موارد، مدام از کاربر می خواهد مرورگر Edgeرا دانلود و نصب کند.

سرویس بینگ امکان استفاده از ChatGPT-4 شرکت OpenAI را بدون پرداخت حق اشتراک فراهم می کند. اما، یک سری تفاوت های جزئی هم نسبت به آن دارد. به عنوان مثال: چت بات بینگ به موتورجستجوی بینگ دسترسی دارد اما، ChatGPT-4 دسترسی خودکار به آن ندارد. بنابراین، بینگ می تواند اطلاعات و منابع بروزتری را در پاسخ های خود به کاربر فراهم کند. اما، پاسخ ChatGPT نسبت به مدل مایکروسافت دقیق تر است. به تازگی مقاله ای منتشر شده است که ادعا می کند قابلیت های ChatGPT-4 دیگر مانند قبل نیست و نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است.


MicroSoft همزمان با عرضه سرویس بینگ در مرورگرهای دیگر، حالت تاریک را هم به آن اضافه کرد. برای فعال کردن آن باید در سمت راست بالای صفحه گزینه " Appearance/Dark" را انتخاب کنید. البته این ویژگی هنوز در دسترس همه کاربران قرار نگرفته است.


چاپ