لیندا یاکارینو رسماً در توییتر شروع به کار کرد

لیندا یاکارینو به عنوان مدیرعامل جدید توییتر شروع به کار کرد.

لیندا یاکارینو

طبق گزارش بی بی سی؛ یاکارینو خیلی زودتر از زمان مقرر کار خود را در توییتر شروع کرد. ایلان ماسک چند هفته اخیر یاکارینو مدیر دیجیتال مارکتینگ NBCUniversal را به عنوان مدیرعامل جدید توییتر معرفی کرده بود. ماسک در بیانیه خود افزود:"رئیس بعدی توییتر تا 6 هفته دیگر کار خود را به صورت رسمی آغاز می کند." اما گزارش های جدید خلاف آن را نشان می دهد و مدیر جدید زودتر از زمان موعد مسئولیت هدایت این شرکت را بعهده گرفت.

یاکارینو با انتشار توییت جدید به مناسبت آغاز اولین روز کارش در توییتر نوشت:«بالاخره اتفاق افتاد، اولین روز کاری ثبت شد. گوش به‌زنگ باشید...»

وظایف و چالش‌های مدیرعامل جدید توییتر

طبق گفته ایلان ماسک، یاکارینو بخش تجارت شرکت را بعهده خواهد گرفت و او در سمت مدیر ارشد بخش عملیاتی و فناوری به فعالیت خود ادامه خواهد داد. او امیدوار است مدیر اسبق دیجیتال مارکتینگ NBCUniversal بتواند رابطه شکرآب توییتر را دوباره با تبلیغ کنندگان احیا کند.

از زمان روی کار آمدن مدیر عامل تسلا به عنوان مدیر جدید twitter شرکت های بزرگ تبلیغاتی مانند GroupM(بزرگ ترین آژانس تبلیغاتی دنیا) فعالیت تبلیغاتی خود را در این پلتفرم به علت ریسک بالا متوقف کرد. با این وجود، زمانی که کارینو به عنوان مدیر بعدی شرکت معرفی شد GroupM در تصمیم خود تجدید نظر کرد. GroupM دیگر از توییتر به عنوان "یک پلتفرم پرخطر" در رسانه ها یاد نمی کند.

یاکارینو به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ کارنامه درخشانی در NBCUniversal دارد. او توانست درآمد شرکت را از بخش فروش تبلیغات متحول کند. ان.بی.سی یونیورسال با کمک او توانست در سال 2020 پلتفرم استریم Peacock را راه اندازی کند. حالا باید دید در توییتر هم مانند شرکت قبلی موفق خواهد شد یا خیر!

یکی از مهم ترین چالش هایی که مدیر فعلی با آن دست به گریبان است، استعفای مدیران ارشد Twitter و خروج آن ها از این شرکت می باشد. در هفته اخیر، خبر استعفای رسمی«الا ایروین» رئیس بخش اعتماد و امنیت توییتر اعلام شد. البته روز گذشته، شرکت تصمیم گرفت یکی از معاونان اجرایی بخش ارتباطات، تبلیغات و مشارکت NBCUniversal را با نام «جو بناروک» استخدام کند.


چاپ