لیندا یاکارینو، مدیر عامل جدید توییتر شد!!

ایلان ماسک، لیندا یاکارینو را به عنوان مدیرعامل جدید توییتر منصوب کرد.

مدیرعامل جدید توییتر

طبق گزارش اینگجت؛ ماسک اعلام کرد خانم Yaccarino بیشتر بخش تجاری را مدیریت می کند. پنج شنبه گذشته، مدیرعامل فعلی توییتر گفت که قصد دارد فرد دیگری را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب کند. از این خبر مدت زیادی طول نکشید که مشخصات اصلی فرد موردنظر فاش شد. یک روز بعد ماسک تایید کرد که مدیر بخش دیجیتال مارکتینگ NBCUniversal این مسئولیت را به عهده خواهد گرفت. یاکارینو احتمال دارد تا شش هفته دیگر کار خود را در توییتر به صورت رسمی شروع کند.

ماسک در ادامه توییت خود نوشت:" Yaccarinoروی بخش تجاری تمرکز می کند و من بخش طراحی محصول و فناوری را مدیریت خواهم کرد. من امیدوارم همکاری با لیندا بتواند این پلتفرم را به X تبدیل کند." ایلان ماسک علاقه زیادی به کاراکتر X دارد و از این کاراکتر حتی در نامگذاری شرکت اسپیس ایکس نیز استفاده کرده است.
از زمانی که ماسک گفت قصد دارد از سمت مدیرعاملی این شرکت کناره گیری کند، مشغول مذاکره با یاکارینو بود. روز جمعه NBCU تایید کرد که Yaccarino تصمیم به ترک این شرکت گرفته است. البته به نظر می رسد این تصمیم خیلی به نفع NBCU نیست زیرا، این شرکت باید تا اوایل هفته آینده برنامه ریزی های آینده خود را در اختیار تبلیغ کنندگان قرار دهد.

NBCU قرار است تحت مدیریت یاکارینو به همکاری خود با توییتر ادامه دهد. این دو شرکت به تازگی همکاری خود را در زمینه بازی های المپیک 2024 توسعه داده اند. طبق این قرارداد NBCU پخش ویدئویی مراسم این رویداد بزرگ را از طریق پلتفرم توییتر انجام خواهد داد. یاکارینو در واکنش به خبرهمکاری مجدد این شرکت ها در واکنش به توییت ماسک نوشت" ایده Periscope برای پاریس 2024 یک ایده خوب برای همکاری جدید ماست. "
Yaccarino می تواند به توییتر کمک کند تا روابط خود را با برخی از تبلیغ کنندگان بازسازی کند. در ماه‌های ابتدایی مدیریت ماسک در توییتر، بسیاری از تبلیغ‌کنندگان مهم این شرکت به‌طور موقت همکاری خود را با این پلتفرم به حالت تعلیق درآوردند. کارشناسان معتقدند انتشار آگهی تبلیغ کنندگان در کنار سخنان نفرت انگیز و اطلاعات نادرست علت اصلی قطع این همکاری بود.


Mask از ماه اکتبر که سکان هدایت توییتر را به دست گرفت با تصمیمات مختلف، هرج و مرج های زیادی در این شرکت به وجود آورد. اخراج سریع مدیرعامل سابق، اخراج دو سوم کارمندان شرکت، پاکسازی حساب های غیرفعال از جمله حساب های افرادی که فوت شده اند تنها بخشی از تصمیمات نادرست او در این چند ماه اخیر بود!

در ماه دسامبر، ماسک با انتشار یک نظرسنجی در توییتر از کاربران پرسید که آیا می خواهند به عنوان مدیرعامل در این شرکت باقی بماند یا شخص دیگری را جایگزین خود کند؟! بیش از 17.5 میلیون رأی(57.5 درصد کاربران) به کناره گیری ماسک رأی مثبت دادند. ماسک قول داد که طبق نتایج نظرسنجی عمل خواهد کرد و به محض پیدا کردن شخص مناسب از سمت خود کناره گیری می کند و به عنوان مدیر بخش عملیاتی توییتر به فعالیت خود ادامه می دهد. حالا به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده است!

با انتشار خبر کناره گیری ماسک از سمت مدیرعاملی Twitter قیمت سهام تسلا افزایش یافت. کارشناسان معتقدند با توجه به عقب افتادن تحویل 1.8 میلیون خودرو در سال جاری، کاهش شدید قیمت ها و کمبود باتری؛ او باید زمان بیشتری را به فعالیت شرکت خودروسازی تسلا اختصاص دهد.
به نظر می رسد سهامداران تسلا از این تصمیم او خوشحال هستند اما، شایعات حاکی از آن است که او احتمالا قصد دارد از سمت مدیرعاملی تسلا نیز کناره گیری کند.


چاپ