شبکه 3G در آمریکا برای همیشه خاموش شد

شبکه های 3G و 2G همزمان با شروع سال نو میلادی، در روز کریسمس برای همیشه خاموش شدند. روز سال نو، آخرین روزی بود که مشترکان این شبکه ها در آمریکا می توانستند از موبایل یا دستگاه های قدیمی خود استفاده کنند.

قطع شبکه 3G
مشترکان تلفن های همراه از این به بعد نمی توانند با گوشی های قدیمی خود تماس بگیرند یا به تماس ها پاسخ دهند و پیام دریافت یا ارسال کنند.
شرکت مخابرات آمریکا(Verizon) اعلام کرد تا شنبه آینده مشترکین خطوط تلفن همراه می توانند از این خدمات استفاده کنند. اما، این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. سرویس 2Gورایزون نیز به آخر خط رسیده است و به زودی متوقف می شود. اما شبکه 4G LTE همچنان به فعالیت خود تا سال های بعد ادامه خواهد داد. این شبکه می تواند همه مشترکین ساکن در مناطق مختلف ایالات متحده را به خوبی پوشش دهد، بنابراین نیازی نیست افراد تلفن های خود را به تلفن‌هایی با قابلیت 5G  تغییر دهند. مگر اینکه کاربران بخواهند از برخی مزایای گوشی های سری گلکسی اس 23 و تراشه‌های مودم جدید کوالکام اسنپدراگون X70 استفاده کنند.

آیا تلفن های 3G از کار می افتند؟


وقتی شبکه های3G متوقف می شود، آیا تلفن های 3G نیز ازکار می افتند؟! متاسفانه بله. گوشی هایی که برای برقراری تماس یا دریافت آن، نیاز به اتصال CDMA دارند یا حداقل به فناوری 4G مجهز نیستند، خاموش می شوند. هیچ راهی وجود ندارد مگر این که، تلفن همراه خود را ارتقا دهید.

خاموش شدن شبکه T-Mobile 2G

شرکت مخابراتی T-Mobile از متوقف شدن شبکه قدیمی GSM 2G ابراز نگرانی می کند. این شرکت در بیانیه خود هیچ تاریخ مشخصی برای متوقف کردن آن اعلام نکرد. در حال حاضر، اگر مشترکان این شبکه نمی توانند از سرویس های 2G (GSM, GPRS, EDGE) در حین مکالمه استفاده کنند.


چاپ