مجلس نمایندگان ایالات متحده استفاده از TikTok را ممنوع کرد

نمایندگان و کارکنان مجلس ایالات متحده باید TikTok را از تلفن های همراه خود حذف کنند.

ممنوعیت تیک تاک

بر اساس گزارش engadget و به نقل از رویترز؛ استفاده از TikTok بر روی هر دستگاه تحت مالکیت و مدیریت مجلس نمایندگان آمریکا را ممنوع اعلام کرد. مدیر ارشد بخش اداری ساختمان مجلس نمایندگان (CAO) در یک ایمیل داخلی به همه نمایندگان و کارکنان آن‌ها دستور داد که این برنامه را از دستگاه‌های تلفن همراه خود حذف کنند. مجلس این تصمیم را به دلیل مسائل امنیتی گرفته است. طبق دستورالعمل جدید، واحد اداری با تک تک نمایندگان و کارکنانی که از کاربران این شبکه اجتماعی هستند تماس می گیرد تا از حذف برنامه به طور کامل مطمئن شود.

این آخرین اقداماتی است که دولت ایالات متحده برای مسدود کردن این برنامه از دستگاه‌های تحت مالکیت خود انجام می دهد. هفته گذشته، قانونگذاران آمریکا یک لایحه هزینه 1.7 تریلیون دلاری را تصویب کردند که طبق آن استفاده از TikTok در دستگاه‌های دولتی این کشور ممنوع اعلام شد. پس از تصویب این لایحه، بخش اداری با هماهنگی کمیته مدیریت بحران مجلس آن را به اجرا گذاشت.

سنای ایالات متحده با بیشترین آراء قانون No TikTok را در دستگاه‌های دولتی؛ که توسط سناتور جاش هاولی میسوری ارائه شده بود تصویب کرد. 19 ایالت این کشور نیز نصب و استفاده از این برنامه را در تلفن های کارمندان خود، ممنوع یا حداقل تا حدی ممنوع اعلام کردند. پس از تصویب این قانون، بروک اوبروتر سخنگوی TikTok به Engadget گفت که "این شرکت از اقدامات کنگره برای ممنوعیت TikTok در دستگاه‌های دولتی این کشور متاسف است. این یک حرکت سیاسی است و ربطی به منافع امنیت ملی آمریکا ندارد."


منتقدان TikTok در دولت ایالات متحده معتقدند مقامات چینی از این ابزار برای جاسوسی در این کشور استفاده می کنند. کریس ری رئیس FBI، آن را به "اسب تروا حزب کمونیست چین" تشبیه کرد و گفت که تیک تاک تا زمانی که به طور کامل روابط خود را با چین قطع نکند، جایی در دستگاه های دولتی این کشور ندارد. پلتفرم ویدئویی تیک تاک متعلق به شرکت چینی ByteDance است. در ماه های اخیر، این پلتفرم در کنگره آمریکا متعهد شد که داده های محافظت شده کاربران آمریکایی را از سیستم های خود حذف کند و به طور کامل به سرورهای ابری Oracle این کشور منتقل کند.

 

با این حال، افشای اخیر اخراج چهار کارمند ByteDance به دلیل سوء استفاده از داده‌های کاربران TikTok در ایالات متحده، کمکی به حل این مسئله نکرده است. این کارمندان از طریق آدرس IP دو خبرنگار و داده های مرتبط با آن‌ها سعی داشتند بفهمند که چه کسی اطلاعات داخلی شرکت را در اختیار مطبوعات قرار داده است.


چاپ