بروز رسانی جدید فیس بوک متا برای جذب کاربران جوان بیشتر

متا پلتفرم (META.O) روز پنجشنبه اعلام کرد که فید اصلی یا همان اولین صفحه ای که بعد از ورود به حساب کاربری نمایش داده می شود، در برنامه فیس بوک خود را اصلاح می کند تا نمایش محتوای جدید را در اولویت قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات تغییرات جدید فیس بوک تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

meta face

روش حال حاضر نمایش محتوا در فیس بوک به این صورت بود که، کاربر پست حساب هایی که آن ها را دنبال می کرد را در صفحه اصلی خود می توانست مشاهده کند. کارشناسان هدف از این تغییرات متا را، تلاشی برای سبک دادن به برنامه های خود و رقابت با رسانه TikTok می دانند.

مدیران متا در ماه‌های اخیر در مورد تقویت محصول «ریلز» این شرکت، مشابه فرمت رسانه TikTok که بسیاری از کاربران جوان‌تر را به خود جذب کرده است، فوریت فزاینده‌ای را ابراز کرده‌اند.
متا در بیانیه‌ای گفت: «صفحه اصلی»، برگه اصلی فید خبری فیس‌بوک که کاربران هنگام باز کردن برنامه می‌بینند، پست‌های محبوب اکانت‌هایی که کاربران آن‌ها را دنبال نمی‌کنند، از جمله Reels و Stories، با شدت بیشتری به نمایش می‌گذارد.

فیس‌بوک با سیستم رتبه‌بندی یادگیری ماشینی خود پست‌هایی را به کاربران پیشنهاد می‌کند و علاوه بر این، در حال سرمایه‌گذاری روی بخش هوش مصنوعی (AI) برای ارائه محتوای توصیه‌شده است.

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی این شرکت، در یک پست فیس بوکی گفت، فیدها در آن برگه به صورت زمانی، بدون رتبه بندی شخصی ارائه می شوند. متا گفت که فیدها شامل پست های پیشنهادی نمی شوند اما همچنان تبلیغات خواهند داشت.

بزرگ‌ترین شرکت رسانه‌های اجتماعی جهان در ماه‌های اخیر با افزایش محبوبیت TikTok، توصیه‌های الگوریتمی را انجام داده است، که تغییری فاحش نسبت به برنامه ۲۰۱۸ آن برای نمایش پست‌های بیشتر از دوستان و خانواده در فید خبری است.


اپلیکیشن اینستاگرام آن در ماه می آزمایش‌هایی را برای تجربه‌ی مشاهده‌ای به سبک TikTok اعلام کرد، در حالی که زاکربرگ در آوریل به سرمایه‌گذاران گفت که متا سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی برای حمایت از رویکرد «موتور کشف» انجام می‌دهد.

در اوایل این ماه، کریس کاکس، مدیر ارشد شرکتMeta به کارمندان خود گفت که، برنامه ای برای افزایش پنج برابری تعداد واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) در مراکز داده تا پایان سال در دست اقدام دارد، تا قدرت محاسباتی اضافی برای هوش مصنوعی فراهم کند.


چاپ