گزارش سه ماهه دوم نتفلیکس، نگرانی های وال استریت را کاهش داد

) روز سه‌شنبه موفق شد از بدترین سناریوی خود، که از دست دادن مشترک های بیشتر بود، جلوگیری کند. این پلتفرم استریم گفت که تا سه ماهه سوم یک میلیون کاربری که از آوریل تا ژوئن از دست داده را دوباره به دست خواهد آورد. برای اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

net
سهام این شرکت که در سال جاری به دلیل نگرانی در مورد چشم انداز بلندمدت آن تقریباً 67 درصد سقوط کرده است، نتایج معاملات دیروز در پایان ساعت کاری، 8 درصد افزایش را نشان می دهد. سرمایه‌گذاران این پیش‌بینی را به‌عنوان سیگنال مثبت برای نت فلیکس در نظر گرفتند که با وجود شرایط سخت اقتصادی در جهان و نشانه‌هایی از اشباع در بزرگترین بازارهای آن که ایالات متحده و کانادا می باشد، همچنان می‌تواند مشترکین جدیدی پیدا کند.
بزرگترین سرویس استریم جهان اعلام کرد که قصد دارد سال آینده گزینه تبلیغاتی خود را راه اندازی کند. همچنین هشدار داد که بالا رفتن ارزش دلار می تواند به درآمدهای حاصل از مشترکان خارج از کشور ضربه می زند.

این شرکت در ماه آوریل گفته بود که انتظار دارد در سه ماهه دوم 2 میلیون مشتری خود را از دست بدهد، که وال استریت را شوکه کرد و این نگرانی را ایجاد کرد که رونق پخش جریانی تلویزیون به پایان ناگهانی رسیده است. ضرر تقریباً نصف آن یعنی 970000 اعلام شد.
رید هستینگز، مدیر اجرایی، در مصاحبه ای که پس از کسب درآمد در یوتیوب منتشر شد، گفت: با توجه به اینکه نتفلیکس هنوز در حال از دست دادن مشترکین خود است، گفت: "هیجان ما کاهش یافته است. اما با نگاه به جلو، پخش جریانی در همه جا کار می کند... ما در پخش جریانی روند صعودی داریم."

هاستینگز قسمت های جدید سریال علمی-تخیلی «چیزهای عجیب» را که پربیننده ترین نمایش انگلیسی زبان در تاریخ نتفلیکس است، را مهم ترین دلیل برای جلوگیری از فرار بیشتر کاربران دانست.
نتفلیکس پیش‌بینی کرد که تعداد مشتریان از جولای تا سپتامبر به یک میلیون برسد، در حالی که تحلیلگران وال استریت به‌طور میانگین پیش‌بینی 1.84 میلیون را داشتند.

مایکل پچر، تحلیلگر اوراق بهادار Wedbush، با توجه به این که نتفلیکس هزینه‌ها را کاهش داده، بنابراین انتظار می‌رود که جریان نقدی آزاد در سال آینده رشد قابل‌توجهی داشته باشد، وی در ادامه گفت: «سهام افزایش یافته است زیرا کاهش رتبه (تحلیل‌گر) همگی باعث کاهش رشد شد.»

پس از گزارش نتفلیکس، سهام سایر شرکت های پخش اندکی افزایش یافت. سهام Roku Inc (ROKU.O) به میزان 2.7٪ افزایش یافت در حالی که شرکت Walt Disney (DIS.N) و Paramount Global (PARA.O) هر کدام حدود 1٪ رشد کردند.

پس از سال‌ها رشد شدید، ثروت نتفلیکس تغییر کرد زیرا رقبای خود از جمله دیزنی، برادران وارنر دیسکاوری و اپل وارز (AAPL.O) سرمایه‌گذاری زیادی در سرویس‌های پخش خود کردند.
نتفلیکس در سه ماهه دوم 1.3 میلیون مشتری در ایالات متحده و کانادا و 770000 در اروپا، خاورمیانه و آفریقا از دست داد. این با افزایش نزدیک به 1.1 میلیون عضو در منطقه آسیا/اقیانوسیه جبران شد.

نتفلیکس در نامه‌ای به سهامداران در روز سه‌شنبه اعلام کرد که رکود اخیر را بیشتر مورد بررسی قرار داده است، که آن را به عوامل مختلفی از جمله اشتراک رمز عبور، رقابت و اقتصاد ضعیف نسبت می‌دهد.

در این نامه آمده است: «چالش و فرصت ما این است که با ادامه بهبود محصول، محتوا و بازاریابی خود همانطور که در 25 سال گذشته انجام داده‌ایم، رشد درآمد و عضویت خود را تسریع بخشیم و از مخاطبان بزرگ خود کسب درآمد کنیم».

یکی از راه هایی که این شرکت برای کسب درآمد بیشتر از اعضا برنامه ریزی می کند، محدود کردن اشتراک گذاری رمز عبور است. این شرکت در حال آزمایش دو گزینه در آمریکای لاتین می باشد.

همچنین تلاش می کند تا محبوبیت سریال «چیزهای عجیب» را تقویت کند و به دنبال تبدیل برخی از بزرگترین موفقیت های خود به فرنچایز است.

نتفلیکس با نزدیک به 221 میلیون مشترک پولی جهانی، غالب ترین سرویس پخش جریانی در جهان محسوب می شود. تد ساراندوس، مدیر عامل شرکت، گفت که این شرکت با جذب بسیاری از میلیاردها نفر در سرتاسر جهان که هنوز ثبت نام نکرده اند، هنوز فضا را برای رشد "عظیم" می بیند.

ساراندوس گفت: «ما اکنون در حال حاضر عبور از بادهای مخالف هستیم.» در ماه آوریل تا ژوئن، سود هر سهم پیش از اجماع وال استریت 2.94 دلار بود که به 3.20 دلار رسید.

نتفلیکس اعلام کرد که با بالا رفتن دلار آمریکا به درآمد 9 درصدی یعنی به 7.97 میلیارد دلار رسیده است که کمتر از برآوردهای 8.04 میلیارد دلاری تحلیلگران است. این شرکت گفت که بدون تأثیر ارز خارجی، درآمد 13 درصد افزایش می یابد.
هفته گذشته، نتفلیکس شرکت مایکروسافت (MSFT.O) را به عنوان شریک فناوری و فروش خود برای پیشنهاد تبلیغاتی معرفی کرد.


چاپ