متا فروشگاه لباس مجازی در متاورس راه اندازی می کند

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی فیس‌بوک، روز جمعه گفت که مالک فیس‌بوک متا پلتفرم (META.O) یک فروشگاه مد آواتار راه‌اندازی می‌کند که در آن، کاربران می‌توانند لباس‌های مورد علاقه شان را برای آواتارهای خود، با پرداخت پول واقعی خریداری کنند. برای آشنایی بیشتر با فروشگاه مدآواتار تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

META MOD

زاکربرگ که در یک پخش زنده ویدیویی با رئیس مد اینستاگرام صحبت می کرد، گفت: لباس های مجازی طراحی شده توسط برندهای شناخته شده مد مانند Balenciaga، Prada و Thom Browne برای شروع، در دسترس خواهند بود.

یکی از سخنگویان متا گفت که قیمت آنها بین 2.99 تا 8.99 دلار خواهد بود که بسیار کمتر از لباس های واقعی آن طراحان است. به عنوان مثال کیف چرمی شترمرغ برند Matinee پرادا در این پلتفرم به قیمت 10700 دلار به فروش می رسد.
زاکربرگ گفت که امیدوار است این فروشگاه را به یک بازار آزاد تبدیل کند که در آن توسعه دهندگان بتوانند طیف گسترده ای از لباس های دیجیتال را ایجاد و بفروشند.

آواتارها (آواتار به تصویری گفته می شود که شما را در فضای مجاری نظیر سایت ها و انجمن های مختلف، با آن شناسایی می کنند) به عنوان یکی از راه‌های متا برای پیوند دادن هویت کاربر در فیس‌بوک، اینستاگرام و سایر سرویس‌هایش استفاده می شوند، زیرا به طور فزاینده‌ای پلتفرم‌ها را به هم متصل می‌کند و تشکیل یک جهان"متاور" بزرگ تر که دارای چندین بخش کوچک تر و به هم پیوسته است که در آن کاربران می‌توانند جمع شوند، را می دهد.


متا در بیانیه‌ای گفت: کاربران هدست‌های واقعیت مجازی این شرکت، آواتارهایی را برای بازی‌های ویدیویی، شرکت در کلاس‌های ورزشی و شرکت در تماس‌های کنفرانسی راه‌اندازی می‌کنند.
در ابتدا این لباس‌های دیجیتال فقط در فیس‌بوک، اینستاگرام و مسنجر در دسترس خواهند بود. این شرکت سال گذشته، آواتارهای واقعیت مجازی خود را دوباره طراحی کرد تا گویاتر و سه بعدی باشند. سپس آنها را از ژانویه سال جاری در فیس بوک، اینستاگرام و مسنجر در دسترس عموم قرار داد.

 


چاپ