طرح ایلان ماسک برای درآمد 5 برابری توییتر تا سال 2028

اگر پیشنهاد 44 میلیارد دلاری ایلان ماسک برای خرید توییتر توسط سهامداران و رگولاتورها در ماه های آینده روشن شود، این کارآفرین ثروتمند معتقد است که می تواند تا سال 2028 درآمد شرکت را پنج برابر کند. برای اطلاعات بیشتر از جزئیات این پلن شش ساله تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

mask 1

ماسک اخیراً با سرمایه گذاران توئیتر صحبت کرده و به آن ها گفت که معتقد است توییتر می تواند درعرض شش سال 26.4 میلیارد دلار درآمد کسب کند که یک افزایش چشمگیر در مقایسه با درآمد 5 میلیارد دلاری شرکت در سال 2021 است.


Elan Mask چگونه می خواهد به این هدف برسد؟
ماسک گفت: اشتراک‌ها به محرک درآمد مهم‌تری نسبت به امروز تبدیل می‌شوند. بر اساس این طرح درآمد شرکت باید از اشتراک ها 10 میلیارد دلار و از تبلیغات 12 میلیارد دلار از رقم تخمینی سال 2028 را به خود اختصاص دهد. 4.4 میلیارد دلار دیگر مبلغ باقی مانده باید از طریق لایسنس داده ها تامین شود.

جالب است بدانید، 90 درصد درآمد توئیتر در سال 2020 حاصل از تبلیغات این شرکت بوده است.
این طرح به دنبال افشاگری هفته گذشته ماسک صورت گرفته که در توئیتی گفت ممکن است برای کاربران تجاری و دولتی که مایل به استفاده از توییتر هستند، "هزینه کمی" دریافت شود. از عناصری مانند مجوز داده تامین خواهد شد.

ماسک گفت که اشتراک ها شامل دو محصول می شود. اولین مورد Twitter Blue است، یک سرویس موجود که ویژگی های اضافی را با 3 دلار در ماه به کاربران ارائه می دهد، اگرچه ممکن است قیمت آن به 2 دلار کاهش یابد. ماسک گفت فکر می کند تعداد کاربران توییتر آبی می تواند تا سال 2025 به 69 میلیون کاربر و تا سال 2028 به 159 میلیون کاربر برسد.

محصول دیگری که به اشتراک گذاشته خواهد شد هنوز ماهیت آن مجهول است. اما نام این محصول جدید را "X" نام گذاری کردند. ماسک هنوز در مورد ویژگی های این محصول توضیح بیشتری ارائه نداده است. با این حال، او خیلی روی این محصول خیلی تمرکز کرده است، زیرا او برنامه ریزی کرده در سال اول 9 میلیون کاربر ثبت نام کنند و تعداد آن ها تا سال 2028 به 104 میلیون کاربر برسد.

ماسک قصد دارد درآمد توییتر را از پرداخت بیشتر کند که شامل پاداش و خرید می‌شود، این اقدام می‌تواند درآمد آن را از 15 میلیون دلار در سال 2023 به 1.3 میلیارد دلار در سال 2028 افزایش پیدا کند. مجله خبرگزاری تایمز اعلام کرد، ممکن است مالک احتمالی توییتر ویژگی های دیگری به آن اضافه کند. یکی از این ویژگی‌های، سرویس پرداخت درون برنامه ای شبیه به PayPal است که او دو دهه پیش در ساخت آن کمک کرده بود.

ایلان ماسک بر این باور است که توییتر می تواند جامعه جهانی کاربران خود را از 217 میلیون کاربر به 600 میلیون در سال 2025 افزایش دهد و سپس کاربران را به 931 میلیون در سال 2028 افزایش دهد. ادعایی که با توجه به نرخ رشد کند این شرکت در سال های اخیر، خیلی جسورانه به نظر می رسد.

منتقدان در حال حاضر نگرانی‌هایی را در مورد برنامه‌های ماسک برای توییتر مطرح کرده‌اند. بسیاری نگران این موضوع هستند که اقدامات آینده او برای کاهش کنترل در این سرویس؛ به نام آزادی بیان ممکن است در نهایت مردم را از این پلتفرم دور کند.

اما لازم است به خاطر بیاورید که این مردی است که توانسته تسلا را به شرکتی پولساز تبدیل کند و علاوه بر آن، یک شرکت تجاری بسیار موفق را در قالب SpaceX ایجاد کرده است. حضور در توییتر مطمئناً برای او یک چالش بزرگ خواهد بود، اما تا زمانی که ماسک جزئیات بیشتری در مورد اینکه دقیقاً چگونه می‌خواهد این تجارت را اداره کند، فاش نکند، نمی‌توان گفت که اوضاع چگونه پیش خواهد رفت.
ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان روز دوشنبه اواخر ماه آوریل، شرکت توییتر (TWTR.N) را با مبلغ 44 میلیارد دلار به صورت نقدی خریداری کرد.


       مطالب مرتبط



چاپ