جدیدترین به روز رسانی گوگل کروم برای کاربران اندروید

در به روز رسانی جدید گوگل کروم، کاربران اندروید می توانند صفحات جست و جوی بسته شده خود را به صورت گروهی یا چند تایی بازیابی کنند. اما در نسخه های فعلی اندروید، کاربر تنها یک صفحه را می تواند بازیابی کند. برای اطلاعات بیشتر از جزئیات این به روز رسانی تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

chorom

Google Chrome در حال آماده سازی نسخه به روز رسانی جدیدی برای کاربران Android است تا بتوانند آن ها برگه های بسته را به صورت انبوه بازیابی کنند.

قابلیت بازیابی گروهی صفحات بسته شده از قبل در مرورگر کروم نسخه دسکتاپ بود اما، در نسخه اندروید وجود نداشت.
بر طبق کد منبعی که کروم استوری به آن دسترسی دارد، گوگل کروم به زودی این به روز رسانی جدید را به کاربران ارائه خواهد داد و کاربران به لطف این ویژگی می توانند یک گروه صفحاتی که اخیرا بسته شده را تنها با یک کلیک بازیابی کنند.

در حال حاضر، کاربران می توانند این کار را در نسخه دسکتاپ با کلیک راست روی یک ناحیه خالی در نوار برگه و کلیک بر روی گزینه "باز کردن مجدد برگه بسته" انجام دهند. اگر اخیراً گروهی از برگه ها را بسته اید، می توانیداز این روش آن را بازیابی کنید.

 

با این حال، در اندروید، تنها امکان بازیابی صفحات به صورت تکی وجود دارد. برای انجام این کار هم، باید نماد سه نقطه را در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و روی «برگه‌های اخیر» کلیک کنید، جایی که فهرستی از برگه‌های اخیرا بسته شده وجود دارند. این روش به شما این امکان را می دهد که هر کدام از آنها را دوباره باز کنید. تنها راه برای بازیابی یک گروه از تب ها به طور همزمان در اندروید در حال حاضر این است که در تاریخچه مرورگر خود (History) تمام صفحات مورد نظرتان را به صورت یکی یکی باز کنید که خیلی کار پر زحمتی خواهد بود.


Chrome Story اخیرا یک ویژگی آزمایشی جدید در کد منبع Chromium با عنوان "بازیابی تب Android" کشف کرد. این نشان می دهد که گوگل قبلاً آزمایش این ویژگی را در اندروید آغاز کرده است.
این ویژگی به زودی در Google Chrome Canary در نسخه اندروید در دسترس خواهد بود. Canary نسخه ای از مرورگر کروم برای توسعه دهندگانی است که می خواهند آخرین به روز رسانی های نسخه آلفا کروم را تجربه کنند.

 

این نسخه Chrome Canary برای دانلود از فروشگاه Google Play در دسترس است و نسخه به روز شده آن می تواند با ویژگی جدید ارائه شود. اما نسخه Chrome Canary پایدار نیست و نمی‌توان آن را به اکثر کاربران توصیه کرد. ایده بسیار بهتر این است که منتظر بمانید تا این ویژگی در قالب نسخه اصلی مرورگر عرضه شود.


چاپ