امکان ارسال فایل‌ها باحجم 2 گیگابایت در واتس‌اپ

WhatsApp در نسخه جدید خود به کاربران اجازه می دهد تا فایل های رسانه ای تا 2 گیگابایت را به اشتراک بگذارند. ویژگی جدید برای اشتراک گذاری فایل های 2 گیگابایتی واتس‌اپ بتا با سیستم عامل های اندروید و iOS سازگار است، اما فقط برای کاربران آرژانتینی کار خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

what
بر اساس گزارشاتی که به تازگی منتشر شده، واتس‌اپ در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران امکان می دهد فایل های رسانه ای تا اندازه 2 گیگابایت را به اشتراک بگذارند. به گفته Wabeta، این ویژگی جدید با واتس‌اپ بتا برای اندروید (2.22.8.5، 2.22.8.6 و 2.22.8.7) و علاوه بر آن واتس‌اپ بتا برای iOS نسخه های (22.7.0.76) سازگار است، اما فقط برای کاربران آرژانتینی کار خواهد کرد.
بزرگ ترین مشکلات کاربران واتس‌اپ محدودیت حجم فایل های 100 مگابایتی این پلتفرم است. تصاویر به دست آمده توسط Wabetainfo (صفحه منسوب به واتس‌اپ) نشان می دهد که محدودیت اندازه فایل از 100 مگابایت فعلی به 2 گیگابایت برای یک کاربر واتس‌اپ که از این برنامه در دستگاه iOS استفاده می کند، تغییر کرده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت قصد دارد این ویژگی را در مناطق دیگر، خارج از برنامه بتا خود، عرضه کند یا خیر.
منطقی است که WhatsApp تلاش کند تا محدودیت اشتراک فایل را افزایش دهد. زیرا ویژگی جدید در دو سال قبل توسط رقیب آن، تلگرام در دسترس کاربران خود قرار گرفت. تلگرام به کاربران این امکان را می‌دهد تا فایل‌هایی با حجم حداکثر 1.5 گیگابایت را بدون نگرانی در مورد فشرده‌سازی یا هر چیز دیگری به اشتراک بگذارند. اما با توجه به سابقه تاخیر واتس‌اپ در به روز رسانی ویژگی های جدید، استفاده از این ویژگی برای بقیه کاربران مدت زیادی طول خواهد کشید.

در همین حال، واتس‌اپ ویژگی «دستگاه پیوندی» خود را ارائه کرده است، یعنی به کاربران امکان می دهد به طور همزمان در حداکثر پنج دستگاه مختلف به واتس‌اپ دسترسی داشته باشند. حتی اگر دستگاه تلفن همراه اصلی که واتس‌اپ روی آن نصب شده است به اینترنت متصل نباشد، این اتصال برقرار خواهد شد. تا آن زمان، استفاده از واتس‌اپ وب یا برنامه واتس‌اپ در سیستم‌عامل دسکتاپ تنها در صورتی امکان‌پذیر بود، تلفنی که واتس‌اپ روی آن نصب بود به اینترنت متصل باشد، تا واتس اپ دسکتاپ فعال شود. اضافه شدن این ویژگی جدید در نسخه به روز رسانی بتا یک سال زمان برد.


چاپ