فعالسازی سیستم استارلینگ در اوکراین

به نقل از ایلان ماسک سرویس ماهواره ای استارلینگ در اوکراین فعال شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این خبر فوری تا پایان مطلب با های فن تک همراه شوید.

ایلان ماسک بنیانگذار SpaceX شامگاه شنبه در توئیتی اعلام کرد که سرویس ماهواره ای استارلینگ با ترمینال های بیشتر در اوکراین فعال شده است. ایلان ماسک گفت به دلیل درخواست مستقیم یکی از مقام های بلند پایه دولت اوکراین در بحران تهاجم روسیه به خاک این کشور و بروز اختلال در خدمات اینترنتی خواستار ارائه ایستگاه های بیشتر استارلینگ شده است. متن این درخواست نیز به طور مستقیم منتتشر شده است : " در حالی که شما سعی می کنید مریخ را به تسلط خود در بیاورید، روسیه تمام تلاش خود را به کار گرفته است که اوکراین را فتح کند. زمانیکه موشک های شما با موفقیت از فضا به زمین بر می گردد، موشک های روسیه شهروندان غیر نظامی اوکراین را هدف قرار می دهد." میخائیلو فدوروف معاون نخست وزیر اوکراین در توئینی خطاب به ماسک نوشت ما از شما می خواهیم که ایستگاه های استارلینگ را بیشتر کرده و از روس های عاقل بخواهید که بایستند.
ایلان ماسک 10ساعت بعد در پاسخ به این درخواست اعلام کرد که ایستگاه های بیشتری اوکراین را تحت پوشش خود قرار می دهند اما هنوز مشخص نیست که این سرویس چقدر در دسترس خواهد بود.

starlink france Credit Starlink
اوکراین در حساب توئیتر خود در واکنش به صحبت های ایلان ماسک نوشت: " سپاس، قدر دان باش". اخیرا اتصال اینترنت در سر تا سر اوکراین مورد تهاجم روسیه قرار گرفت، هر چند میزان خسارت آن بلافاصله اعلام نشده اما ناظران اینترنت به خبرگزاری رویترز گفتند اتصال ارائه دهنده اصلی اینترنت برای روز جمعه 20 درصد کاهش پیدا کرده و مشخص نیست چه مقدار آن به دلیل فرار اوکراینی ها از خانه هایشان بوده است. آلن توکر مدیر NetblocKs در خبرگزاری رویترز اعلام نمود ما در حال حاضر اتصالات اینترنت را در 87 درصد سطوح عادی مشاهده کرده ایم.
سیستم ماهواره ای استارلینگ یک شبکه ماهواره ای در حال رشد است که در مدارات پایین زمین معلق بوده و هدف آن ارائه خدمات اینترنت پر سرعت در سراسر جهان است.در حال حاضر بیش از 1500 ماهواره استارلینگ فعال هستند. در روز شنبه فوریه اولین باری نبوده که اسپیس ایکس پیشنهاد ارسال پایانه های استارلینک را به کشورهای نیازمند داده است. ماه قبل نیز ایلان ماسک پیشنهاد ارسال پایانه های بیشتر در تونگا را داده بود زیرا فوران یک آتشفشان دسترسی به اینترنت در سر تا سر جهان را دچار اختلال کرده بود.


چاپ