فیسبوک نام تجاری خود را به Meta تغییر داد

طی چند هفته گذشته شایعات زیادی در مورد تغییر نام تجاری فیسبوک به Metaverse شنیده ایم، و به نظر می آید که برخی از این شایعات درست از آب درآمده اند. شرکت فیسبوک اکنون متا (Meta) نامیده می شود.

با این حال، شبکه اجتماعی فیسبوک همچنان فیسبوک نام دارد. Meta اکنون نام شرکتی است که فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و آکیولس (Oculus) را در اختیار دارد.

شرکت Meta در دو بخش عملیاتی سازمان یافته است: بخش خانواده اپلیکیشن ها و آزمایشگاه واقعیت. اپلیکیشن هایی که بالاتر ذکر شد و احتمالا آن ها را می شناسید، تحت عنوان بخش خانواده اپلیکیشن ها هستند و همه چیزهایی که به واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) مربوط هستند تحت عنوان بخش آزمایشگاه واقعیت خواهند بود.

meta1

Meta قصد دارد ایده ای را توسعه دهد که آن را Metaverse می نامد و با استفاده از آن ارتباط افراد با یکدیگر را آسان تر کند، جوامع مختلف را پیدا کند و رشد کسب و کار ها کمک کند. بنابراین با تمام این صحبت ها در مورد روابط عمومی، به نظر می آید که به جز نام تجاری، چیز خاصی تغییر نکرده است.
به نقل از معرفی Meta که اعلام شد، " Metaverse مانند ترکیبی از تجارب اجتماعی آنلاین امروزی است که گاهی اوقات به فضای سه بعدی گسترش پیدا می کند و همچنین می توان آن را در دنیای واقعی احساس کرد. علاوه بر این به شما این امکان را می دهد که تجارب همه جانبه را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید حتی زمانی که نمی توانید در کنار هم باشید یا کارهایی را انجام دهید که نمی توانستید در دنیای فیزیکی انجام دهید. این یک تکامل جدید در دنیای فناوری اجتماعی است."
Meta می گوید که هنوز نتوانسته به تمام اهدافش برسد اما بخش هایی از آن اکنون موجود است. Horizon Home به عنوان دیدگاه اولیه این شرکت برای یک پایگاه خانگی در Metaverse، از جمله این اهداف است و Horizon Home اولین چیزی است که بعد از قرار دادن هدست Quest خود خواهید دید.

شما به زودی می توانید دوستانتان را به Horizon Home دعوت کنید تا به شما بپیوندند، جایی که می توانید کنار هم باشید، ویدیو تماشا کنید و با هم به بازی ها یا اپلیکیشن های مختلف بروید. Horizon Home به Horizon Worlds (که در حال حاضر در مرحله بتا است) و به Horizon Workrooms (که به عنوان راه حل کارایی پرچمدار معرفی شده است) می پیوندد. Horizon Venues نیز در دسترس خواهد بود که در آن مجوز دسترسی کامل به کنسرت ها، بازی های ورزشی و مراسم دیگر وجود دارد.

meta3

تا اواخر امسال، می‌توانید تماس‌های صوتی پیام رسان را به صورت واقعیت مجازی (VR) برقرار کنید. Meta با اطمینان می گوید که، Metaverse در نهایت شامل کار، سرگرمی، و هر چیز مربوط به آن خواهد بود.

قابلیت Quest for Business به زودی برای آزمایش ارائه می شود که همراه با هدست Quest 2 می توانید از آن استفاده کنید. ورود به آن فقط با حساب کاربری یک کسب و کار امکان پذیر است و با استفاده از آن می توانید با همکاران خود در ارتباط باشید و به Horizon Workrooms و Gravity Sketch دسترسی داشته باشید، بدون اینکه از حساب کاربری فیسبوک خود استفاده کنید. برای امسال نسخه محدود بتای آن موجود خواهد بود و نسخه کامل در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.


چاپ