Pinterest تمام تبلیغات کاهش وزن را ممنوع می کند.

پنترست طبق سیاست جدیدش، تبلیغات در مورد قرص ها و مکمل های لاغری یا کاهش دهنده اشتها، روش های لیپوساکشن و چربی سوزی و بدن را ممنوع کرد.

اپلیکیشن پنترست نه تنها منبع مناسبی برای عکس های با کیفیت است بلکه به تازگی مرجع خوبی برای، فروش کالا نیز شده است. همین امر باعث شده تبلیغات گسترده ی کالاهای مختلف از جمله تبلیغات کاهش وزن در این پلتفرم از سمت کاربران صورت بگیرد
بنابر این پینترست از ممنوعیت کامل تبلیغات کاهش وزن خبر داده است. این سیاست بر اساس قوانین قبلی است که تبلیغات در مورد قرص ها و مکمل های لاغری یا کاهش دهنده اشتها، روش های لیپوساکشن و چربی سوزی و بدن را ممنوع می کند.
در حال حاضر تبلیغاتی با هر زبان یا تصویر کاهش وزن و آنهایی که به شاخص توده بدن (BMI) یا شاخص های مشابه اشاره دارند ممنوعیت دارد. توصیفات مربوط به محصولات لاغری یا لاغری ممنوع است، همچنین زبان و تصاویری که انواع بدن را بدنام یا ایده آل می کنند، ممنوع است

ipad home feed wide 7e33f8057124afef0bd1c77f6c7d9e7e688272f2

به‌گزارش انگجت، از تاریخ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ (اول جولای ۲۰۲۱) ، از نمایش محتواهای زیر در پلتفرم پینترست جلوگیری خواهد شد:
هرگونه تبلیغ تصویری یا نوشتاری مربوط به کاهش وزن
هرگونه حمایت یا اظهارنظر یا توصیه برای معرفی محصولات یا روش‌های لاغری
معرفی منابعی برای انداز‌ه‌گیری شاخص توده بدنی (BMI) یا هر شاخص‌ مشابهی از‌این‌دست
هر گفته یا تصویری برای ایجاد طرزفکری برای نشان‌دادن شکل درست یا نادرست بدن
تبلیغات مربوط به محصولات لاغری پوشیدنی مانند گن و شلوارک‌های لاغری
البته تبلیغات مربوط به محصولات و خدمات تناسب اندام و تبلیغات عادات و سبک زندگی سالم، همچنان مورد استقبال قرار می گیرد. با این حال، تمرکز بر کاهش وزن تأیید نمی شود.
Pinterest سیاست به روز شده را با حمایت انجمن ملی اختلالات سبک غذا خورد خوردن (NEDA) ایجاد کرد. این سازمان در ماه مارس (اسفند99) اعلام کرد طی 12 ماه گذشته 41 درصد افزایش تماس با خطوط این سازمان برای درخواست کمک داشته است، و مطالعات نشان می دهد که بیماری همه گیر COVID-19 تأثیر بسزایی در بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات خوردن داشته است. هر زمان کسی به دنبال محتوای مربوط به اختلالات خوردن در Pinterest باشد، این شرکت آن شخص را به NEDA هدایت می کند تا منابع مفیدی در اختیار او قرار دهد.
این شرکت می گوید افزایش چشمگیر جست‌وجوی عباراتی مانند «ذهنیت سالم» و «نه به نگاه تبعیض‌آمیز به اندام» و «پذیرش بدن همان‌گونه که هست» در تصمیمش برای ممنوعیت تبلیغات مربوط به کاهش وزن تأثیرگذار بوده و از این‌ به‌بعد پست‌هایی برجسته‌تر خواهد بود و بیشتر درمعرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت که تودی‌تب (TodayTab) و درباره نگاه دوباره افراد به بدنشان و پذیرش آن همان‌طورکه هست ایجاد می‌کند
Pinterest می گوید این اولین پلتفرمی است که تمام تبلیغات کاهش وزن را ممنوع می کند و دیگران را به انجام همین کار ترغیب می کند. اینستاگرام و فیس بوک تبلیغات محدودی برای محصولات رژیم غذایی دارند. اینستاگرام کاربرانی که به‌دنبال اصطلاحات مربوط به اختلال تغذیه‌ای باشند، به NEDA هدایت می‌کند. سال گذشته، TikTok نیز تبلیغات مربوط به مکمل های کاهش وزن و آنهایی که "باعث ایجاد تصویر مضر یا منفی در بدن می شوند" را ممنوع کرد.
های فن تک از شما دعوت میکند جهت بحث در مورد این مقاله ، دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید


چاپ