انتشار نسخه نهایی iOS 17.4 تا قبل از 8 مارس!

اپل قصد دارد تا قبل از پایان یافتن مهلت اتحادیه اروپا نسخه نهایی iOS 17.4 را منتشر کند.

نسخه نهایی ios 17.4

اپل طبق قوانین دیجیتال اتحادیه اروپا تنها تا 8 مارس آینده مهلت دارد تا تغییرات مورد نظر را در نسخه نهایی سیستم عامل خود اعمال کند. به نظر می رسد تیم کوک و تیمش قصد دارند قبل از پایان این مهلت نسخه نهایی iOS 17.4 را منتشر کند. این تغییرات جدید شامل مرورگر Safari، اپ استور و iOS می شود که کاربران 27 کشور عضو این اتحادیه را در بر می گیرد.

با این تغییرات کاربران ساکن در این کشورها می توانند از مرورگری غیر از WebKit ، اپلیکیشن شارژ تماس و فروشگاه های شخص ثالث استفاده کنند. امروز اپل نسخه آزمایشی (RC) iOS 17.4 را منتشر کرد و به احتمال زیاد این نسخه به عنوان نسخه نهایی در دسترس تمامی کاربران قرار خواهد گرفت.

نسخه نهایی ios 17.4 ویژگی ها

توسعه دهندگان برنامه های موبایل هم از این به بعد می توانند خریدهای درون برنامه ای را از طریق پلتفرم های جایگزین انجام دهند. با این کار آنها دیگر مجبور نیستند به اپل مالیات "Apple Tax"که در اتحادیه اروپا 15 تا 30 درصد است پرداخت کنند. مالیات آنها در صورت استفاده از پلتفرم های شخص ثالث به حدود 10 تا 17 درصد می رسد. به همین خاطر کاربران اروپایی از اجرای قانون دیجیتال(DMA) اتحادیه استقبال می کنند.

ویژگی دیگری که در نسخه iOS 17.4 تا حدزیادی ارتقا پیدا کرد، محافظت از دستگاه های به سرقت رفته است. با این کار، سرقت رمز عبور یا تغییر Apple ID ، Face ID وTouch ID ، غیرفعال کردن برنامه Find My و ایجاد رمزهای عبور جدید برای برنامه‌های مالی غیر ممکن خواهد شد. در صورت اعمال تغییرات کاربر باید Face ID و Touch ID قبلی خود را وارد کند. برنامه تمام تغییرات را تا یک ساعت به حالت تعلیق در می آورد تا چک های نهایی انجام شود. اگر گوشی آیفون شما به سرقت برود فقط کافی است با شرکت اپل تماس بگیرید و تیم پشتیبانی را از این موضوع خبردار کنید.

کاربران در نسخه iOS 17.3 می توانستند ویژگی محافظت از دستگاه دزدیده شده در مکان های ناشناس فعال یا غیرفعال کنند. اما در نسخه 17.4 یک گزینه جدید به گزینه های قبلی اضافه شده است که به کاربران امکان می دهد این قابلیت را در حالت همیشه روشن قرار بدهند. عاقلانه ترین کار اسن است که گزینه آخر را انتخاب کنید تا از رمز عبور دستگاه شما در همه مکان ها محافظت کند.

ویژگی جدید دیگر مربوط به اپلیکیشن Apple Podcasts می شود. این ویژگی کمک می کند تا تمام پادکست تقویت زبان را به صورت نوشته در بیاورید. بنابراین دسترسی به تمام قسمت های یک پادکست برای یادداشت برداری راحت تر خواهد بود. زمانی که پادکست در اپلیکیشن پخش می شود، ترانسکریپت با رنگ دیگری به نمایش در می آید تا با سرعت پخش فایل صوتی هماهنگی داشته باشد.

ویژگی آخر مربوط به افزایش امنیت در برنامه پیام رسان iMessage است. با این کار پیام های شما حتی در برابر پچیده ترین حملات سایبری محافظت می شود. اپل در این برنامه از پروتکلی به نام " رمزنگاری پسا-کوانتومی یا PQ3" استفاده کرده است. البته در پیام رسان ایموجی های جدیدی مانند قارچ قهوه‌ای، فنیکس، زنجیر شکسته، لیمو و دو سر تکان‌دهنده به مجموعه فعلی اضافه شده است.


چاپ