اولین بروز رسانی امنیتی سامسونگ در سال 2024 منتشر شد!

سامسونگ اولین نسخه بروز رسانی امنیتی خود را در ژانویه 2024 منتشر کرد.

سامسونگ وصله امنیتی

سامسونگ در سال نو میلادی اولین نسخه بروز رسانی امنیتی خود را برای گوشی های گلکسی منتشر کرد. برطبق این، گوشی های گلکسی سری اس 23 به نسخه میان افزار S91xBXXS3BWL3 و گلکسی سری اس 22 نسخه میان افزار S90xBXXS7DWL3 و گلکسی سری اس 21 به G99xBXXS9FWL9 ارتقا پیدا کرده اند. حجم این نسخه بروز رسانی حدود 400 مگابایت است و برای برطرف کردن 70 باگ امنیتی موجود در این دستگاه ها در نظر گرفته شده است.

طبق اعلام وب سایت رسمی سامسونگ، این وصله، باگ امنیتی به شماره CVE-2022-40507 را می تواند به طور کامل برطرف کند. آپدیت جدید، 67 نقطه آسیب پذیری با اولویت بالا، شش باگ با اولویت متوسط و یک آسیب پذیری در بسته قبلی را برطرف می کند. یکی از وصله ها مربوط به یک باگ در بخش اعلان ها می شود که می توانست به مهاجمان سایبری اجازه دسترسی بدهد. یکی دیگر از این مشکلات مربوط به امکان دسترسی کاربران Samsung DeX در یک محیط چندکاربره به اعلان‌های سایر کاربران بود. این مشکل می‌توانست حریم خصوصی کاربران را نقض کند.

هنوز معلوم نیست که این به‌روزرسانی می تواند محافظ صفحه نمایشی که از گوشی آسیب دیده در برابر سوختگی محافظت می کند را برگرداند یا خیر. شرکت در ماه اخیر اعلام کرده بود که این ویژگی را در به‌روزرسانی امنیتی ژانویه بر می گرداند. این ویژگی برای جلوگیری از سوختن صفحه نمایش، پیکسل‌های صفحه را جابجا می‌کند.

علاوه بر گلکسی های سری اس 23، اس 22 و اس 21، سایر دستگاه هایی که می توانند آپدیت امنیتی ژانویه را دریافت کنند عبارتند از:

  • گلکسی زد فلیپ 5
  • گلکسی زد فولد 5
  • گلکسی زد فلیپ 4
  • گلکسی 52A
  •  گلکسی نوت 20 

اگر نسخه به‌روزرسانی به‌طور خودکار روی گوشی شما نصب نشد، شما با رفتن به تنظیمات > به‌روزرسانی نرم‌افزار می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید. این به‌روزرسانی‌ها از وصله های تشکیل می شود که برای نقاط آسیب‌پذیر اندروید و سایر دستگاه‌های گلکسی سامسونگ طراحی شده‌اند.


چاپ