گوگل اپلیکیشنی برای خواندن نسخه های پزشکان ساخت!

اپلیکیشن جدید گوگل با کمک هوش مصنوعی می تواند نسخه های پزشکان را بخواند.

 داروسازی
بعضی از پزشکان دست خط خوبی ندارند و نسخه هایی هم که می نویسند به یک معضل بزرگ برای داروخانه ها تبدیل شده است. تا جایی که برای مردم تبدیل به یک شوخی شده است. اما این مسئله شوخی نیست، بلکه برای جامعه داروسازی به یک مسئله جدی تبدیل شده است. یکی از اقدامات مفیدی که برای حل آن، صورت گرفت تبدیل نسخه های دستی به نسخه های الکترونیکی است. به عبارت دیگر، پزشک باید نسخه خود را به صورت الکترونیکی به داروخانه ارسال کند تا از بروز اشتباهات احتمالی جلوگیری شود.

بر اساس گزارش فون اریا و به نقل از گزارش سال گذشته آکادمی ملی پزشکی آمریکا(IOM)، سالیانه 1.5 میلیون نفر به علت دست خط بد پزشکان و اشتباه داروسازان و کارکنان مراقبت های بهداشتی در خواندن این نسخه ها آسیب می بینند.

گوگل دنبال راه حلی برای برطرف کردن این مشکل است. این شرکت در جریان کنفرانس سالانه Google که امروز در هند برگزار شد اعلام کرد که به داروسازان برای خواندن نسخه‌های پزشکان کمک می‌کند. گوگل در حال آزمایش اپلیکیشنی برای این منظور است. این اپلیکیشن می تواند از طریق عکسبرداری نسخه یا بارگذاری تصویری از یک نسخه آن را تفسیر کند.

نحوه کار اپلیکیشن جدید گوگل
نحوه کار اپلیکیشن:

هنگامی که تصویر نسخه یا نسخه آپلود شده از کتابخانه عکس پردازش شد، این برنامه داروهای نوشته شده در نسخه را پیدا کرده و به صورت برجسته نشان می دهد. یکی از مدیران گوگل در حین برگزاری کنفرانس این فناوری را به نمایش گذاشت و گفت: "این فناوری برای کمک به داروسازان، اسناد پزشکی دست نویس را دیجیتالی می کند. اما، فعلا در مورد انتشار عمومی آن شرکت تصمیمی نگرفته است."


اگر هوش مصنوعی گوگل بتواند متوجه شود که کدام دارو از یک اسکریپت می کند، می تواند گام بزرگی در جهت کاهش تعداد صدمات ناشی از دست خط بد پزشکان بردارد. این فناوری هم اکنون در فاز اول تحقیقات است و تا انتشار عمومی فاصله زیادی دارد. فناوری مانند این، می تواند به بیماران سراسر جهان کمک کند.


چاپ