حذف اپلیکیشن فیسبوک و اینستاگرام در اروپا

متا می گوید ممکن است مجبور شود فیس بوک و اینستاگرام را در اروپا تعطیل کند

در قانون جدید اتحادیه اروپا شرکت هایی که داده های کاربران را در داخل اتحادیه جمع آوری می کنند موظف هستند که این داده ها را در سرورهای اروپایی نگهداری و پردازش کنند. هرچندکه، در سرورهای ایالات متحده و اروپا داده‌های فیس‌بوک و اینستاگرام پردازش می‌شوند، اما در پلت‌فرم‌های اجتماعی کسب و کارها و هدف های تبلیغاتی که در آن فعالیت میکنند نکته مهمی محسوب میشود.
در گزارش ارائه شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار، متا طی گزارشی اعلام کرده است که اگر این شرکت از مقررات جدید اتحادیه اروپا پیروی نکند، به سادگی ارائه خدمات فیسبوک و اینستاگرام خود را در اتحادیه متوقف خواهد کرد. نیک کلگ، معاون امور جهانی متا، عنوان کرده است که این امر برای کسب‌وکارهای فروانی که در اتحادیه اروپا به خدمات و تبلیغاتی که این شرکت ارائه می دهد متکی هستند، قابل ضرر خواهد بود.

Europemeta

طی گزارش مالی هفته گذشته پس از اینکه شرکت متا برای اولین بار در تاریخ خود، کاربران فعال روزانه اش را از دست داد، سهام متا ر25 درصد کاهش یافت. این بدان معناست که شرکت احتمالاً فقط سعی می کند خود را در موقعیت مذاکره سودمندتری قرار دهد به جای اینکه واقعاً برای مقابله با تهدیدات خود برنامه ریزی کند.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ