ویژگی جدید گوگل درایو برای یافتن سریع فایل ها

گوگل درایو- Google Drive در حال دریافت یک ویژگی جدید است که به کاربران کمک می کند جستجوی خود را تغییر دهند و فایل ها را سریعتر در این پلتفرم پیدا کنند.

آخرین ویژگی که به عنوان تراشه‌های جستجو نامیده می‌شود، مشابه فیلترهای جستجوی Gmail که در سپتامبر(شهريور) امسال راه‌اندازی شد، کار می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت و به راحتی نتایج جستجو را در Google Drive فیلتر کنند. هنگام جستجوی فایل‌ها، کاربران می‌توانند از میان فهرستی از فیلترهای پیشنهادی نیز انتخاب کنند. در حال حاضر قابلیت جدید گوگل در نسخه بتا موجود است.
گوگل از طریق یک پست وبلاگی از اضافه شدن ویژگی جستجوی بهبود یافته در گوگل درایو خبر داد. با آخرین به روز رسانی، هنگامی که کاربران یک پرس و جو را وارد می کنند، یک ردیف از دکمه ها در بالای نتایج نمایش داده می شوند. از این فیلترهای تعاملی می توان برای تنظیم آیتم ها و یافتن فایل خاص مورد نظر استفاده کرد. برای جستجوی سریع، Google Drive عبارات جستجو را بر اساس اطلاعات کاربران پیشنهاد می کند. کاربران می‌توانند نتایج جستجو را بر اساس فیلترهایی مانند نوع فایل، افراد، مکان، آخرین تاریخ اصلاح، وظایف، عنوان فایل و موارد دیگر مرتب کنند. فیلترهای متعدد را می توان با هم استفاده کرد.

google drive search chips blog 1636377441533

همانطور که گفته شد، ویژگی تراشه های جستجو اکنون در نسخه بتا قرار دارد. کاربران علاقه مند می توانند برای استفاده از این قابلیت در فرم گوگل ثبت نام کنند. این برای همه مشتریان Google Workspace و همچنین مشتریان G Suite Basic و Business در دسترس خواهد بود.
در ماه سپتامبر(شهريور)،Gmail برای اندروید شروع به استفاده از ویژگی فیلترهای جستجو کرد تا به کاربران کمک کند ایمیل‌های خاص را راحت‌تر پیدا کنند. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد که به سرعت و به راحتی نتایج جستجوی ایمیل را در دستگاه های تلفن همراه خود فیلتر کنند. این فیلتر می تواند یک نام یا یک بازه زمانی خاص باشد. هنگام جستجوی ایمیل‌ها بر اساس فرستنده، کاربران می‌توانند از فهرستی از فرستنده‌های پیشنهادی انتخاب کنند یا ایمیل‌هایی را از چندین فرستنده جستجو کنند.
با استفاده از این ویژگی، Gmailعبارات جستجو مانند مخاطبین، برچسب‌ها و پیام‌ها را برای اصلاح جستجو پیشنهاد می‌کند. نتایج شامل همه پیام‌ها به جز پیام‌هایی که در هرزنامه یا سطل زباله هستند می‌شود. مانند عملکرد تراشه‌های جستجو در Google Drive، فیلتر جستجو در Gmail برای Android فقط برای Google Workspace و G Suite Basic و Business استفاده می‌شود.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ