عرضه اولین مادربرد چینی با قابلیت پشتیبانی از حافظه 32 گیگابایتی!

یک شرکت چینی سازنده قطعات سخت افزار کامپیوترهای شخصی توانست با قطعات تولید داخلی اولین مادربرد با قابلیت پشتیبانی از 32 گیگابایت حافظه را بسازد.

مادربرد چینی

شرکت Gitstar به عنوان سازنده قطعات سخت افزاری رایانه های شخصی در چین شناخته می شود. این شرکت توانست به تازگی با قطعات کاملا بومی اولین نسل از مادربردهای پرچمدار را عرضه کند. مادربرد GM7-2602-02یک پیشرفت بزرگ در صنعت فناوری برای چین محسوب می شود و این کشور را از نیاز به واردات تجهیزات کامپیوتری از کشورهای دیگر بی نیاز می کند.

مشخصات فنی مادربرد GM7-2602-02

این مادربرد با ابعاد 170 میلی متر در 170 میلی متری و وزن سبک 200 گرمی که دارد، به عنوان یک مینی مادربرد به حساب می آید. این مادربردها در کیس مینی کامپیوترها کاربرد دارد. قلب مادربرد GM7-2602-02 را یک پردازنده هشت هسته ای Phytium’s Feiteng D2000 تشکیل می دهد که می تواند با سرعت 2.3 گیگاهرتز کار کند. این پردازنده عملکرد بالایی در کارهای محاسباتی دارد.

مادربرد GM7-2602-02 به علت داشتن اسلات های حافظه دو کاناله SODIMM می تواند تا حداکثر 32 گیگابایت حافظه داخلی از نوع DDR4 و LPDDR4 را به راحتی پشتیبانی کند. این فناوری قادر است خیلی سریع بین برنامه های مختلف سوئیچ کند و خود را با وضعیت جدید تطبیق دهد.

مادربرد چینی از انواع اتصال بلوتوث و Wi-Fi پشتیبانی می کند. سازنده چینی در این مادربرد از یک اسلات PCIe 3.0 x16 ، یک PCIe 3.0 x1 (M.2) و یک اسلات PCIe 3.0 x1 (MINIPCIE) استفاده کرده است که می تواند فضای زیادی را تحت پوشش قرار دهد. قسمت ذخیره سازی این مادربرد برای ذخیره‌سازی به دو کانکتور برق SATA مجهز است. علاوه بر این، چهار پورت USB 3.0 برای اتصال انواع لوازم جانبی در آن وجود دارد.

از امکانات داخلی آن می‌توان به یک کانکتور LVDS، سه کانکتور CAN، سه پورت سریال TTL، دو کانکتور RS232 و دو کانکتور RS485 اشاره کرد. امکانات خارجی آن شامل یک ورودی 12 ولت DC، یک پورت VGA، یک پورت HDMI، دو پورت USB 3.0، دو پورت اترنت گیگابیتی و مجموعه کاملی از رابط های صوتی می شود. تعداد پورت ها تضمین می کند که مادربرد می تواند چندین خروجی نمایشگر و اتصالات شبکه را به طور همزمان با هم مدیریت کند.

یکی از ویژگی های کلیدی این مادربرد، سیستم عامل بومی است که به همراه آن عرضه می شود. این سیستم عامل را متخصصان چینی برای افزایش امنیت و قابلیت اطمینان آن طراحی کرده اند. این مادربرد با سیستم عامل های دیگری مانند Galaxy Kylin، Tongxin UOS و Ubuntu کاملا سازگار است. قیمت این مادربرد در بازار داخلی چین حدود 4880 یوان (688 دلار) اعلام شده است و در حال حاضر از طریق JD.com قابل سفارش است. این مادربرد با قابلیت سفارشی سازی در دسترس کاربران قرار می گیرد.


چاپ