جدیدترین لپ تاپ ایسوس سال 2022، عرضه شد

جدیدترین لپ تاپ ایسوس مدل Zenbook Pro 16X سال 2022 در اروپا عرضه شد و به زودی در ایالات متحده نیز برای فروش عرضه خواهد شد. Zenbook Pro 16X یک لپ‌تاپ قدرتمند با طراحی کاملاً غیر متعارف می باشد که تا حالا نظیر آن را ندیده اید. برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی لپ تاپ جدید ایسوس تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

labtop asus

رایانه قابل حمل Zenbook Pro 16X به تازگی برای فروش در اروپا منتشر شده است، پس عرضه آن در ایالات متحده نیز خیلی نزدیک خواهد بود. قیمت فروش محصول جدید ایسوس، در بریتانیا و سایر نقاط اروپا با قیمت اولیه 2999 پوند انگلیس شروع می شود.
ایسوس با طراحی های نوآورانه خیلی غریبه نیست. به عنوان مثال، دو ایسوس مدل Asus ROG Zephyrus duo دارای یک صفحه نمایش در صفحه کلید است. اما مدل Zenbook Pro 16X از لحاظ طراحی کاملا متفاوت تر از مدل های پیشین به نظر می رسد.

labtop asus 1
برای شروع، یک صفحه کلید تاشو دارد. شما می توانید زاویه صفحه کلید را در راحت ترین موقعیت برای دست ها و مچ های خود تنظیم کنید. این ویژگی یک مزیت دیگری هم دارد و آن این است که، به عنوان خنک کننده لپ تاپ نیز عمل می کند. زیرا، دریچه هایی در زیر صفحه کلید تعبیه شده که وقتی صفحه کلید بالا می رود، هوای گرم می تواند از این دریچه ها خارج شود. این خصوصیت، می تواند دمای داخلی را تا 7 درجه سانتیگراد کاهش دهد.

 

توییترهای دو طرف شاسی با کیبورد بالا می‌روند و در راستای شانه قرار می گیرند و کیفیت صدایی از جلو ارائه می‌کنند که معمولاً روی هیچ لپ‌تاپ نمی‌توانید نظیر آن را دریافت کنید.

همچنین یک تاچ پد لمسی بزرگ وجود دارد که عملکرد آن، تقریباً به خوبی یک تاچ پد مک بوک است. سپس یک شماره گیری ایسوس در سمت چپ صفحه کلید قرار دارد. این ویژگی های اضافی، اجرای برنامه‌های محبوب، مانند برنامه‌های Adobe Creative Cloud و بسیاری از بازی‌ها را فراهم می‌کند.

جدا از نوآوری، ایسوس Zenbook Pro 16X عملکرد خوبی دارد. یک مدل رده بالا با پردازنده Intel Alder Lake-H Core i9 ، 32 گیگابایت رم LPDDR5 و 2 ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود. همه دستگاه‌های Zenbook Pro 16X دارای صفحه نمایش لمسی 16 اینچی از نوع OLED با وضوح 4K و نسبت تصویر 16:10 هستند.

همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی از نوع GeForce RTX 3060 با 6 گیگابایت حافظه  GDDR6 VRAM با قابلیت تغییر مقیاس از 75 وات تا 95 وات در صورت نیاز، می باشد. ایسوس علاوه بر این، دارای فن های سفارشی IceCool Pro دو تیغه خمیده و لوله خنک کننده 5 میلی متری است تا همه چیز را آرام و روان نگه دارد.

ایسوس، این دستگاه را برای بازار حرفه ای ویدیو و گرافیک تولید کرده است. این دستگاه با کمک درایورهای پایدار از نوع Nvidia Studio ، برنامه ها را پشتیبانی می کند و در حالی که سرعت اجرای بازی در این دستگاه 1080p می باشد، فشاری زیادی هم به آن وارد نمی شود.

در حال حاضر Zenbook Pro 16X در اروپا در دسترس عموم برای خرید قرار گرفته است، اما برای عرضه در ایالات متحده به کمی زمان نیاز می باشد.


چاپ