مدیاتک تراشه دیمنسیتی 1050 فناوری 5G خود را تقویت می کند

تلفنی که در آینده در شبکه mmWave 5G استفاده می کنید ممکن است  در آن از تراشه MediaTek استفاده شود. پس از آماده ‌سازی اولین تراشه اینترنت 5G با قابلیت mmWave در اوایل سال جاری، Dimensity 1050 تا قبل از پایان سپتامبر برای گوشی‌های هوشمند عرضه خواهد شد. برای اطلاع از جزئیات به روز رسانی های مدیا تک تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

media tech 5g
این تراشه در تلفن های مجهز به کوالکام ( ارتباطات از راه دور) برخی یا همه اپراتورهایی که اتصالات mmWave را در ایالات متحده ارائه می کنند، می پیوندد.
اینترنت 5G در گوشی های هوشمند به دو دسته تقسیم می شوند: نوع Sub-6GHz که طول موج های پایین تر از فرکانس 6 گیگا هرتز است و نوع mmWave که مخفف miilimeter wave می باشد که به طول موج های میلی متری با فرکانس بالاتر از 24 گیگاهرتز اشاره دارد. شما با کمک اینترنت 5G می توانید یک فایل به حجم ا گیگابایت را در یک ثانیه دانلود کنید، این فناوری به نظر شما هیجان انگیز نیست!

مدیاتک قبلاً گواهینامه لازم را برای استفاده از Dimensity 1050 با اپراتورهای آمریکایی تکمیل کرده است و انتظار دارد گواهینامه مورد نیاز برای استفاده از تراشه با حامل های mmWave را در ماه جولای از کشور ژاپن نیز دریافت می کند. اگرچه هنوز اطلاعاتی در مورد دستگاه یا شرکای اپراتوری خود ارائه نکرده است، اما گفته است که اولین گوشی های هوشمند مبتنی بر mmWave شرکت MediaTek بین جولای و سپتامبر وارد ایالات متحده می شوند.


Dimensity 1050 که با استفاده از فرآیند 6 نانومتری ساخته شده است، از نسخه به روز شده مودم M80 مدیاتک استفاده می کند. این تراشه اینترنت 5G را با دو شیوه اتصال mmWave و Sub-6 5G ارائه می دهد و از تجمع حامل 3CC و تجمع حامل 4CC پشتیبانی می کند. این به معنای افزایش 53 درصدی سرعت در مقایسه با تلفن هایی است که از ترکیب LTE و mmWave استفاده می کنند.

Dimensity 930 و Helio G99
Dimensity 1050 یک پردازنده هشت هسته ای با دو هسته ARM Cortex A78 و شش هسته ARM Cortex A55 است که دارای قابلیت های نمایشگر و دوربین مشابه با پردازنده سطح بالای Dimensity 9000 است. دستگاه‌های دارای این تراشه ممکن است صفحه‌نمایش با وضوح فول اچ‌دی پلاس با نرخ تازه‌سازی تا 144 هرتز داشته باشند و دوربین‌ها ممکن است از ویژگی HDR دوگانه MediaTek 550 APU استفاده کنند. این تلفن ها ممکن است از A.I یا هوش مصنوعی خود نیز استفاده کنند. آن ها توانستند کیفیت عکاسی در نور کم را بهبود بخشیده وعلاوه بر این، Dimensity 1050 از اتصالات Wi-Fi 6E نیز پشتیبانی می کند.

به روز رسانی های مدیاتک تنها به mmWave ختم نمی شود. این شرکت به روز رسانی های دیگری نیز انجام داده که می توان از میان آن ها به Dimensity 930 جدید نسخه به روز شده Dimensity 830 گوشی های هوشمند میان رده اشاره کرد. علاوه بر این، دو هسته ARM Cortex A76 را با هسته های Cortex A78 تعویض کرده است. این اولین تراشه مدیاتک است که از پردازنده گرافیکی Imagination استفاده می کند. از ارتقاءهای دیگر هم می توان به پشتیبانی از HDR10+ و رم LPDDR5 اشاره کرد.

همه خبرهایی که از مدیاتک منتشر شده، فقط مربوط به حوزه 5G نیست. مدیاتک به تولید تراشه‌های 4G نیز ادامه می‌دهد که آخرین تراشه آن در اینترنت 4G، Helio G99 می باشد. اولین تراشه‌ای خواهد بود که با استفاده از فرآیند 6 نانومتری ساخته شده است. این یک گام رو به جلو نسبت به تراشه‌های قبلی 12 نانومتری 4G می باشد. گوشی‌های هوشمند با اتصال 4G هنوز 50 درصد بازار را تشکیل می‌دهند، بنابراین در بازار، تقاضا برای آن وجود دارد و این تغییر به فرآیند 6 نانومتری کارایی تراشه را افزایش داده و به عرضه آن هم کمک خواهد کرد.


چاپ