ویژگی نظرسنجی گروه WhatsApp در آخرین نسخه بتا iOS

بر اساس گفته یک از ردیاب های محبوب واتس اپ، واتساپ در حال کار بر روی ویژگی جدیدی است که می تواند به کاربران اجازه دهد تا در چت های گروهی نظرسنجی انجام دهند. های فن تک در این مطلب شما را با ویژگی جدید این اپلیکیشن پیام رسان آشنا میکند.

. پرکاربردترین سرویس پیام رسان جهان در حال حاضر روی چند ویژگی کار می کند که هنوز به آزمایش کنندگان بتا معرفی نشده اند، یکی از این موارد توانایی واکنش به پیام های خاص با شکلک است. البته قابل ذکر است نظرسنجی‌های گروهی در حال حاضر در سایر سرویس‌های پیام‌رسان مانند فیس‌بوک، تلگرام و Threema در دسترس هستند و در نهایت می‌توانند به نسخه بعدی واتس‌اپ راه پیدا کنند.
یک ویژگی جدید نظرسنجی گروهی در حال توسعه در آخرین نسخه بتای واتس اپ برای iOS توسط افشاگر قابلیت WABetaInfo اعلام شده است. هرچند این ویژگی هنوز در آخرین نسخه بتای واتس اپ برای iOS در دسترس کاربران نیست زیرا در حال حاضر در حال توسعه می باشد.

whatsapp group poll

با توجه به تصویر به اشتراک گذاشته شده توسط WABetaInfo، پس از انتخاب برای اضافه کردن یک نظرسنجی گروهی جدید، واتس اپ از کاربر می خواهد که سوال را برای نظرسنجی وارد کند. از آنجایی که این ویژگی هنوز در حال توسعه است، در حال حاضر مشخص نیست که آیا واتس‌اپ از کاربران می‌خواهد گزینه‌های نظرسنجی را در مرحله بعد اضافه کنند، آیا مدیران گروه می‌توانند گزینه‌های نظرسنجی را ویرایش کنند، و آیا نظرسنجی‌ها محدودیت زمانی دارند یا خیر و یا افراد دیگر از گزینه های نظرسنجی را می توان اضافه کرد.( از نظر مترجم سوال بسیار است در ارتباط با این ویژگی در حال توسعه که باید منتظر ماند و دید اینبار واتساپ چه گلی به سر کاربران خود میزند!)
ظاهرا ویژگی جدید نظرسنجی گروهی مانند پیام‌ها، پیوست‌ها و تماس‌های برقرار شده در واتس‌اپ باید با رمزگذاری سرتاسر محافظت شود، و باید اطمینان حاصل شود که فقط شرکت کنندگان گروه قادر به دیدن نظرسنجی و نتایج هستند. این ویژگی فعلا تنها برای واتس اپ در iOS طراحی شده است، در نهایت باید منتظر بود که راه خود را به واتس اپ برای اندروید و واتساپ دسکتاپ نیز باز کند.( به نظر مترجم استفاده کاربراین اندرویدی و دسکتاب از واتساپ خیلی بیشتر از کاربران IOS است، حداقل در ایران اینگونه به نظر می رسد.)
همانطور که قبلاً ذکر شد، سرویس‌های پیام‌رسانی مانند فیس‌بوک مسنجر، تلگرام و Threema در حال حاضر امکان اضافه کردن نظرسنجی‌های گروهی را ارائه می‌دهند و به کاربران اجازه می‌دهند به سرعت در یک گروه تصمیم‌گیری کنند.
نظرسنجی‌های گروهی همچنین می‌توانند به بی‌نظمی یک چت گروهی کمک کنند و به سازمان‌دهی پاسخ‌ها به سؤالات کمک کنند ( مانند برنامه‌ریزی یک گردش تیمی برای انتخاب محل توسط اعضا گروه موضوعی که مترجم نیز تجربه آن را داشته )
با تمام این تقاسیر همچنان مشخص نیست که واتس اپ در نهایت چه زمانی این ویژگی را در اختیار کاربران قرار می دهد. البته فراموش نکنیم این ویژگی قبل از اینکه برای همه کاربران منتشر شود، ممکن است در طول توسعه دستخوش تغییراتی شود.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ