هواوی پردازنده جدیدی برای جایگزینی تراشه‌های اینتل و AMD دارد

بر اساس اطلاعات، هواوی پردازنده جدیدی، با هدف جایگزینی چیپست های اینتل و AMD در لپ تاپ ها و کامپیوترهای شخصی استفاده خواهد کرد.

از سال 2019، هوآوی با محدودیت‌های متعددی به نام فهرست موجودیت‌های ایالات متحده مواجه شده است که این شرکت را از خرید و دریافت قطعات سخت‌افزاری جدید از سازندگان فناوری ایالات متحده منع می‌کند. اگرچه، این شرکت روی راه‌حل‌های مختلفی از AMD و Intel کار می‌کند تا از شر تمام مشکلات زنجیره تامین خلاص شود، اما هوآوی ممکن است به تنهایی در حال کار برای ساخت یک پردازنده جدید باشد.

huawei new processor kirin 1

بر اساس اطلاعات، هواوی پردازنده جدیدی به نام «پانگو» (ترجمه شده) دارد که در رایانه‌های شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف این پردازنده جایگزینی چیپست های اینتل و AMD است که در لپ تاپ ها و کامپیوترهای شخصی استفاده می شوند. در همین حال، هیچ تایید رسمی در مورد راه اندازی چنین پردازنده ای وجود ندارد، اما مشخص شده است که رونمایی می تواند در ژوئن سال آینده انجام شود.
علاوه بر این، پردازنده Pangu می‌تواند برای اولین بار با مدل‌های MateBook سال آینده ظاهر شود و می‌تواند برای رایانه‌های شخصی با عملکرد بالا یا گروه‌های غیرمصرف‌کننده طراحی شود.
از نظر معماری، پردازنده جدید هواوی احتمالاً دارای معماری ARM مربوط به خطوط Kirin و مشابه با سری کوالکام اسنپدراگون cx/c خواهد بود.
با انجام برخی تنظیمات در عملکرد و کنترل مصرف انرژی به منظور مناسب تر کردن آن برای پلتفرم های کامپیوتری. از سوی دیگر، عملکرد پردازنده با این معماری را نمی توان با نسخه x86 مقایسه کرد، چراکه تطبیق سیستم عامل، اجزا و تجهیزات بسیار دشوار است.
با این حال، می‌تواند با برنامه‌های محدود و سفارشی‌سازی‌های به‌ویژه برای بخش دولتی یا مناطق غیرمصرف‌کننده به راحتی اجرا شود.
گزارش قبلی حاکی از آن است که هواوی دارای یک نوت بوک جدید میت بوک برای تجهیز به پردازنده Kirin 9000 با فرآیند ساخت 5 نانومتری است. گزارش شده است که این یک نسخه حذف شده از Kirin 9000 است که برای اولین بار با سری Huawei Mate 40 در سال 2020 معرفی شد. با این حال، این پلتفرم کیفیت و عملکرد کلی را بهبود بخشیده است، ظاهرا این آخرین چیپست است که وارد Kirin شده است.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ