فناوری Loop LiquidCool شیائومی برای خنک کردن گوشی

انتظار می‌رود. شیائومی فناوری Loop LiquidCool را برای گوشی هایی با دو برابر اتلاف گرمای اتاق های سنتی در سال 2022 بیاورد.

شیائومی روز جمعه، 5 نوامبر)14 آبان)، فناوری جدیدی به نام Loop LiquidCool را معرفی کرد که گفته می‌شود خنک‌سازی کارآمد پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند را تضمین می‌کند. روش اتلاف گرما معرفی شده توسط غول گوشی‌های هوشمند چینی ادعا می‌شود که گردش هوای گرم و مایع خنک‌کننده را جدا می‌کند و باعث کاهش مسائل مربوط به قرارداد گرما در تلفن‌های همراه می‌شود.

Xiaomi Debuts Loop

فناوری Loop LiquidCool با الهام از سیستم‌های خنک‌کننده مورد استفاده در فناوری‌های هوافضا، برداشت جدیدی از محفظه بخار معمولی است. این بر اساس اثر مویرگی کار می کند که عوامل خنک کننده مایع را به منبع گرما می کشد، بخار می کند و سپس گرما را به سمت یک منطقه سردتر پخش می کند. این شرکت در نظر دارد فناوری Loop LiquidCool را در نیمه دوم سال 2022 در گوشی‌های هوشمند خود قرار دهد.
شیائومی تکنولوژی جدید Loop LiquidCool را از طریق یک پست وبلاگ به نمایش گذاشت. این شرکت ادعا می‌کند که فناوری جدید در مقایسه با راه‌حل‌های اتاق‌های بخار معمولی (VC) قابلیت خنک‌کنندگی دو برابری را ارائه می‌کند. فناوری Loop LiquidCool شامل یک سیستم لوله حرارتی حلقوی است که دارای یک اواپراتور، یک کندانسور، یک محفظه شارژ مجدد، لوله‌های گاز و مایع است. زمانی که حجم کار قابل توجهی برای گوشی هوشمند وجود داشته باشد، مبرد تبخیرکننده تبخیر شده و به گاز تبدیل می شود. سپس گاز و جریان هوا به کندانسور پخش می شود که در آنجا گاز بیشتر به مایع تبدیل می شود. این مایعات از طریق الیاف کوچک در محفظه پر کردن مجدد جذب و جمع‌آوری می‌شوند و آن را به سیستمی خود نگهدار تبدیل می‌کنند.
شیائومی می گوید، فناوری جدید از همان روش خنک کننده مایع VC استفاده می کند. حتی با این وجود، سیستم های VC معمولی کانال های مجزا برای گازها و مایعات ندارند. در فناوری Loop LiquidCool، پمپ دارای طراحی لوله گاز خاصی است که ادعا می شود مقاومت عبور هوا را تا 30 درصد کاهش می دهد و ظرفیت انتقال حرارت را تا 100 درصد افزایش می دهد.
گفته می‌شود که با ریزساختار شیر تسلا، گردش یک طرفه از حرکت گرما به عقب جلوگیری می‌کند و قابلیت اتلاف گرما را در اتاق‌های بخار استاندارد افزایش می‌دهد.

xiaomi loopli633817

شیائومی همچنین با جایگزینی محفظه بخار اصلی با راه حل جدید فناوری Loop LiquidCool، روش جدید را بر روی یک Xiaomi MIX 4 سفارشی به تصویر کشیده است. این شرکت ادعا کرد که برای 30 دقیقه اجرای Genshin Impact با سرعت 60 فریم در ثانیه ( ( fps و حداکثر تنظیمات گرافیکی، گرمایش از 47.7 درجه سانتیگراد تجاوز نکرده و پردازنده 8.6 درجه سانتیگراد کمتر از نسخه استاندارد بوده است.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ