نابودی 1.42 میلیون فرصت شغلی ایالات متحده تا سال 2032

طبق گزارشی که فاستر روز سه شنبه اعلام نمود، خطر نابودی 1.42 میلیون فرصت شغلی ایالات متحده تا سال 2032 به دلیل استفاده از اتوماسیون مردم آن کشور را تهدید خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

 

otomasion
این خبر بدی برای کارگران است. اما نگران نباشید خبر خوب این که در همان زمان اتوماسیون 9.63 میلیون شغل جدید ایجاد خواهد کرد که 1.42 میلیون شغل از دست رفته را جبران خواهد کرد.
منبع این خبر، معاون رئیس جمهور و تحلیلگر اصلی Forrester (به رهبران کسب و کار و فناوری کمک می کند تا سریع تر پیشرفت کنند.) اظهار داشت که "شکاف در مشاغل، چالش هایی را برای سیاست گذاران عمومی ایجاد می کند. به معنای دیگر کارمندان باید به مهارت های خود اضافه کنند تا بتوان از آنها در مشاغل دیگر استفاده کرد. البته این چیزی نیست که کارمندان به تنهایی بتوانند انجام دهند."
او ادامه داد: «با این حال، میزان موفقیت بستگی به سیاست های عمومی دارد که در جاهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، در آلمان، جایی که ارتباطات تنگاتنگی بین دانشگاه‌ها و کارفرمایان وجود دارد، انجام این کار آسان‌تر از ایالات متحده است، جایی که معمولاً از کارکنان انتظار می‌رود راه‌حل‌های خود را پیدا کنند.
او ادامه داد: «بسیاری از برنامه‌ها بر روی کارهای خاص تمرکز می‌کنند، اما مشاغل به ‌قدری در حال تغییر است که یافتن شغل برای افرادی که فقط توانایی انجام یک کار را دارند، دشوار است. ما به برنامه‌هایی نیاز داریم که بدانیم شرکت‌ها به چه چیزی نیاز دارند و به دنبال چه مهارت‌هایی هستند.»


80 درصد از مشاغلی که توسط فناوری احاطه شده اند

دانشگاه‌ها می‌توانند با ایجاد دوره‌های ترکیبی که علوم انسانی و علوم دیگر را با هم ترکیب می‌کنند، به ایجاد مهارت‌های مجدد کمک کنند. او گفت: «مهندسان باید قبل از طراحی سیستم‌ها، اصول اخلاقی و پیامدهای آن‌ها را درک کنند.»
با این حال، وست اظهار داشت که کالج‌های محلی عملکرد بهتری نسبت به دانشگاه هایی که دوره های چهار ساله برگزار می کنند در زمینه آماده‌ سازی دانشجویان برای مشاغل دارند.

forrester jobs graph

او گفت: «کالج‌های محلی بیشتر به بازار کار محلی مجهز هستند. او می گوید: «آنها سعی می کنند مهارت های عملی را به مردم آموزش بدهند که برایشان شغل ایجاد کند. برخی از دانشگاه‌ها به نیروی کاری که قبلاً وجود داشت، آموزش می‌دهند، برخلاف آنچه اکنون شاهد ظهور آن هستیم.»

فارستر توضیح داد که مشاغل جدید ایجاد شده توسط اتوماسیون در زمینه ارائه خدمات حرفه ای مانند فناوری اطلاعات و همچنین در صنایع جدید مانند انرژی های تجدیدپذیر، ساختمان های سبز، شهرهای هوشمند و زیرساخت ها خواهد بود.
گوندر خاطرنشان کرد که افرادی که در مشاغل جدید مشغول به کار می شوند، باید در کنار ماشین آلات کار کنند. او گفت: «چه مهارت‌های فنی داشته باشید یا نه، باید راحت روی یک تیم ترکیبی از انسان‌ها و ماشین‌هایی که نرم‌افزار هوشمند در آن نقش کلیدی دارد، کار کنید.»

این سازمان اضافه کرد که بیشترین تأثیر فناوری در طول این دوره در تغییر شرح وظایف مشاغل می باشد، نه در اختیار گرفتن خود آن شغل.

در این گزارش توضیح داده شده است که با واگذاری بخشی از وظایف انسان به ربات ها می توان عملکرد کارکنان یک مجموعه را بهبود بخشید.به عنوان مثال می توان با واگذاری یک سری کارهای خاص مانند خودکار کردن گزارش‌های هزینه، افزایش توانایی حل مشکلات داده‌ها، یا اجازه دادن به یک ربات برای تمیز کردن زمین؛ از ترکیب کارها به جای جایگزین کردن استفاده نمود. Forrester پیش بینی کرده تا سال 2030 حدود 80 درصد مشاغل به این روش انجام شوند و با انتقال بخشی از وظایف خاص به ماشین‌ها، عملکرد کارکنان بهبود پیدا کند.

وست مشاهده کرد: «بسیاری از سازمان‌ها فن‌آوری‌هایی را وارد می‌کنند که بتواندعملکرد انسان را افزایش دهند، نه این که جایگزین آنها شوند. ما باید راهی پیدا کنیم که انسان و ربات چگونه می‌توانند همزیستی کنند.»


تغییر نگرش

فورستر همچنین متوجه تغییر نگرش رهبران در مورد اتوماسیون شد. رهبران از آن تنها به عنوان یک تلاش برای کاهش هزینه تلقی نمی کنند و اکنون مزایای دیگر آن را می دانند.

داده‌های Forrester نشان می‌دهد 41 درصد از تصمیم‌گیرندگان در حوزه تجزیه و تحلیل داده، یکی از مزیت استفاده از اتوماسیون در سال 2018 را صرفه جویی در هزینه ها اعلام کردند، اما تنها 25 درصد از میان آن ها در سال 2021 روی عقیده خود باقی مانده بودند. فارستر علاوه بر آن دریافت، بینش مدیران شرکت ها عمیق تر شده و از اتوماسیون به عنوان یک مزیت در رقابت خود استفاده می کنند.
در بین مزایای اتوماسیون که از آن ها صحبت شده است، می‌توان به پر کردن شکاف‌های استعداد، آزاد کردن پرسنل برای انجام کارهای پیشرفته‌تر، هدایت تجربه مشتری، بهبود کیفیت، ایمنی و کسب بینش عمیق‌تر از داده‌ها برای بهبود وظایف و فرآیندها اشاره کرد.
وست گفت: «اتوماسیون می تواند در رهایی انسان از مشاغل کثیف یا خطرناک و مشاغلی که کاملاً معمولی و پیش پا افتاده هستند، مفید باشد.»

فرآیند اعتماد سازی

گزارش Forrester اشاره کرد که ترس از این که اتوماسیون مشاغل را از بین ببرد، امری عادی است و آنها را نمی توان بی اهمیت دانست. اما درآینده مشاغل تاثیر ملایم فناوری هایی نظیر اتوماسیون و هوش مصنوعی نسبت به آن چیزی که انتظار داشتند، خواهند دید.

همکاری فناوری و نیروهای انسانی در کنار هم باعث ایجاد یک تیم انسانی/ ماشینی می شود که سطح جدیدی از کیفیت و بهره وری میان مشتری و کارمند برقرار می کند. کارگران باید احساس کنند که بخشی از سفر هستند.
وست افزود: "مهم ترین کاری که شرکت ها می توانند انجام دهند این است که کارمندان خود را دوباره آموزش دهند." اگر مردم ببینند که کارفرما هم از اتوماسیون استفاده می کند و هم افراد را برای مشاغل دیگر آموزش می دهد، کارگران استقبال بیشتری از آن خواهند کرد. آنچه آن ها نمی‌خواهند این است که بدون دریافت درآمد به کنار گذاشته شوند.


چاپ