خودروهای بدون فرمان در آینده

یک طراحی جدید از وسیله نقلیه توسط waymo در حال توسعه است که برخی از قطعات اولیه خودرو را ندارد، و به نوعی یک اتومبیل کاملا خود مختار می باشد.

در حوزه صنعت خودرو، برنامه ها و ایده های بی شماری توسط شرکت های مختلف وجود دارد ، و اکنون یک شرکت تازه وارد در صنعت خودروسازی یک راه حل تازه را توسعه داده است که خود را از Ubers و Lyfts دنیا متمایز نماید.
شعبه خودروهای خودران آلفابت، Waymo ، نوع جدیدی از وسیله نقلیه سواری بدون پدال، فرمان یا راننده را معرفی کرده، که ظاهراً قرار است به ایالات متحده در زمانی نامشخص وارد شود.
این طرح به عنوان بخشی از Waymo One ترسیم شده است، سرویس رو به رشدی که در حال حاضر پس از اولین نمایش فونیکس در اواخر سال گذشته در سراسر سانفرانسیسکو در حال گسترش است. هر وسیله نقلیه Waymo One به عنوان "کاملاً خودمختار" نامگذاری شده است، به این معنی که در شرایط ایده آل خودروها می توانند سواران را تنها بر اساس نرم افزار خودران خود به مقصد برسانند. اگر راننده سوار باشد، تنها در حالت آماده به کار است، جایی که در کنار سواران نشسته است که فقط مراقب هرگونه لغزش در قدرت فرمان خودرو باشند. (Waymo One فقط بدون راننده در فینیکس، آریزونا کار می کند.) به عبارت دیگر این خودروها معمولاً کسی را پشت فرمان ندارند
طراحی این خودرو، یک مینی ون زیکر اصلاح شده است که شکل آن همانند وسیله نقلیه لوکس با شباهت به تخم مرغ است که نتیجه همکاری بین Waymo و شرکت مادر Zeekr، خودروساز چینی جیلی می باشد.

15502d29fa0e32d57c0dd2a78eda1183

شاید طراحی غیر معمول این خودرو کمی دور از ذهن باشد ولی کانسپت Waymo دارای یک کف مسطح با ارتفاع پایین پله و درهایی است که به جای باز شدن روی یک لولا، کشویی هستند. این در حالی ست که خودروها ممکن است صندلی راننده را از دست بدهند( و رانندگی دیگر معنا نداشته باشد)، Waymo قول می‌دهد که مسافران فضای کافی جهت نشستن داشته باشند البته نه اینکه دراز کشیدن بر روی صندلی ها مدنظر این خودروسازی باشد.(تنها محیطی باز و راحت جهت نشستن و فضای باز جلوی پا منظور است)

ee82dfafaa5178a1315259c42186cd1d

قبل از اینکه خیلی هیجان زده شوید، فقط بدانید که این تخم مرغ های ماشینی آینده نگر به این زودی در خیابان ها خودنمایی نمیکنند .
Waymo در وبلاگ خود اشاره کرد که قصد دارد این خودروهای برقی، اولین سوارکار و کاملاً خودمختار را در ناوگان ایالات متحده خود «در سال‌های آینده» معرفی کند. موضوعی اسرار آمیز که مشخص نیست این سالهای آینده دقیقا چه زمانی است!
صادقانه بگوییم، ما باید منتظر بمانیم و زمان به این شرکت دهیم تا تمام مسایل مورد بررسی قرار گیرد، چراکه فراموش نکنید اتومبیل‌های خودران، مانند اتومبیل‌های معمولی، به کشتن انسان‌ها شناخته شده‌اند و بسیاری از آزمایش‌هایی که با وسایل نقلیه بدون راننده انجام می‌شود، کاملاً فاقد مقررات هستند.
مسئولیت نظارت بر وسایل نقلیه بر دوش هر ایالت به صورت جداگانه است. بنابراین، با مجموعه‌ای از قوانین مبهم گیر صنعت خودروسازی درگیر است که نحوه عملکرد این ماشین‌ها را دیکته می‌کنند. تا زمانی که این خودروهای آینده نگر در معرض دید عموم قرار گیرند، شاید قانونگذاران واقعاً دست به کار شوند و قانون جامع و متحدی برای این صنعت نوپا بگذارند.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ