معرفی آفرود برونکو رپتور 2022(گالری تصاویر)

فورد برونکو رپتور - Bronco 2022 اکنون قدرتمندترین برونکوی قانونی خیابانی ست که ارائه شده .البته این قدرت در تپه های شنی دیدنی ست

همه چیز در مورد قدرت و سرعت خودرو ها نیست، زیرا برداشت رسمی Blue Oval با الهام از Baja در مورد رستاخیز محبوب Bronco همانطور که مایل‌های آسفالت را پشت سر می‌گذارد ، برای پیمودن تپه‌های شنی نیز طراحی شده است.. گفته می شود که این اولین شاسی بلند الهام گرفته از Ultra4-Racing است.
Bronco Raptor جدید 9.8 اینچ (25 سانتی‌متر) پهن‌تر از چهار درب پایه (نمونه اصلی) است و نشانه‌های بصری (از نظر ظاهر) فراوانی دارد تا به تماشاگران یادآوری کند که این یک Bronco معمولی نیست. طول آن 191.0 اینچ (4851 میلی‌متر)، ارتفاع 77.8 اینچ (198 سانتی‌متر) و عرض آن 85.7 اینچ (2177 میلی‌متر) است و وزن آن 5733 پوند (2600 کیلوگرم) است.

Bronco Raptor

با بدنه منحصربه‌فرد این شاسی‌بلند ارتقا یافته را فوراً از مدل پایه قابل تشخیص است.
فورد در معرفی این تندر شنها می‌گوید: قوی‌ترین برونکوی حقوقی خیابانی
آخرین نسخه از سری Raptor از یک موتور 3.0 لیتری V6 EcoBoost با یک موتور بلوک آهنی گرافیتی بهره می برد. برخلاف بلوک‌های آلومینیومی، بلوک‌های آهنی معمولاً بادوام‌تر هستند، حتی اگر معمولاً دارای جریمه وزن باشند. فورد می گوید در این خودرو شاسی بلند، بیش از 400 اسب بخار (303 کیلووات / 405 اسب بخار) را هدف قرار داده است، هرچند آمار رسمی قدرت و گشتاور SAE هنوز فاش نشده است. اما می دانیم موتور توسط سیستم های خنک کننده و القایی هوا که برای تحمل دمای بالای بیابان محیط طراحی شده اند، کمک می کند.
نیرو از طریق یک گیربکس 10 سرعته، مشابه آنچه در F-150 Raptor و Ranger Raptor وجود دارد، به جاده منتقل می شود. سیستم چهار چرخ متحرک دارای هفت حالت مختلف "G.O.A.T" برای اکتشاف خارج از جاده است. شامل یک حالت جدید Baja است که یک سیستم ضد تاخیر توربو را فعال می کند. با ضربات و ترقه های تضمین شده، برای "رانندگی پرسرعت در صحرا" طراحی شده است.
Bronco Raptor همچنین دارای چهار حالت اگزوز قابل انتخاب، از جمله حالت آرام برای حرکت بدون صدا (و بیدار نکردن همسایگان) خواهد بود. خود اگزوز دارای هدرهایی با طول تقریباً برابر است، چیزی که فورد آن را به عنوان یک اگزوز بهبود یافته توصیف می کند.
همانطور که انتظار دارید ، شاسی بلند الهام گرفته از باجا برای هر چیزی که نام رپتور را داشته باشد، شاهد انجام مقدار زیادی کار روی شاسی است. چابکی با برج های شوک جدید که حرکت چرخ ها را افزایش می دهد. اینها توسط بازوهای کنترلی جدید فورد پرفورمنس انجام می شود ، که به Bronco Raptor این امکان را می‌دهد که به 13 اینچ (33 سانتی‌متر) حرکت چرخ در جلو و 14 اینچ (35.5 سانتی‌متر) در عقب دست پیدا کند. انتهای میله های داخلی و خارجی با قطر بزرگتر نیز گنجانده شده است.
تا آنجایی که به سیستم تعلیق مربوط می شود، Bronco Raptor دارای سیستمی مشابه F-150 Raptor است. دمپرهای FOX بای پس داخلی و نیمه فعال هستند و در هر ثانیه صدها بار ارتفاع هر چرخ را زیر نظر می گیرند. آنها مخصوصاً برای پلتفرم جدید تنظیم شده اند، با مخازن یکپارچه در جلو و مخازن راه دور در عقب.
علاوه بر این، صفحه های ضربه ای و لغزنده سنگین وجود دارد که از قسمت زیرین به طور مداوم از سپر جلو تا عقب موتور، جعبه دنده و جعبه انتقال محافظت می کند. در همین حال، شاسی شاهد تقویت در میل متقاطع ستون B و ستون C، با افزایش 50 درصدی در استحکام پیچشی کل بدنه در حالت اولیه است.
Raptor Bronco 2022 از اجزای پیشرانه در سطح رقابتی، از جمله محورهای دانا (نیمه شناور 50 AdvanTek در عقب و 44 AdvanTek در جلو) و همچنین نیم شفت ارتقا یافته استفاده می کند. مسیر با 8.6 اینچ (21.8 سانتی‌متر) به 73.6 اینچ (187 سانتی‌متر) افزایش یافته است، در حالی که فاصله از سطح زمین 4.8 اینچ (12 سانتی‌متر) نسبت به Bronco استاندارد افزایش یافته است.
علاوه بر این، Raptor را از Bronco پایه جدا می کند، یک سیستم 4×4 بهبود یافته با یک کلاچ با ظرفیت بالاتر است که می تواند در برابر خواسته های رویدادهای صحرایی با کارایی بالا مقاومت کند. همچنین ریل های صخره ای تقویت شده مخصوص Raptor با تخته های قابل جابجایی قابل جابجایی وجود دارد که قابلیت خزیدن در صخره را افزایش می دهد.
بدون اینکه سنگ (یا سنگ) روی آن باقی نماند، جعبه انتقال نیز تقویت شده است، با نسبت پایین 3.06 تا 67.7:1 خزیدن. همچنین میل‌های محرک جلو و عقب بزرگ‌تری برای پشتیبانی از گشتاور اضافه‌شده از موتور قوی‌تر وجود دارد.
برای کسانی که سعی در مسیرهای پیاده روی دارند، فورد یک حالت رانندگی با یک پدال را به برانکو رپتور اضافه کرده است. همچنین توانایی یدک کشی SUV بهبود یافته است، زیرا حالت جدید Tow/Haul به Bronco این امکان را می دهد که 4500 پوند (2041 کیلوگرم) وزن بکشد که 1000 پوند (454 کیلوگرم) بیشتر از خودروی استاندارد است.
فورد رپتور را "بدترین برونکو" خود می نامد و با نگاه کردن به آن، می توانید متوجه شوید که DNA رپتور به اندازه ای تزریق شده است تا شاسی بلند جدید به طور قابل اطمینانی عضلانی باشد.
سپر جلوی فولادی سنگین با درپوش‌های انتهایی قابل جابجایی برای ترخیص بهتر و همچنین قلاب‌های یدک‌کش یکپارچه وجود دارد. چهار پانل جلو و عقب، گلگیرها، فلرهای گلگیر، و لوازم جانبی درها، همگی مختص نسخه رپتور هستند و باعث می‌شوند تا خودرو 9.8 اینچ (25 سانتی‌متر) عریض‌تر شود. گلگیرهای جلویی که به صورت ورقه ای ساخته شده اند دارای دریچه هایی هستند که به خنک شدن موتور کمک می کنند. هود همچنین دارای مجراهای خنک کننده اضافه شده است، با یک برآمدگی قدرت برای ایجاد تهدیدی بیشتر برای ظاهر.
تایرهای استاندارد 37 اینچی تمام زمینی کارخانه BF Goodrich که در زیر این قوس‌ها نصب می‌شوند. ادعا می‌شود که تایرهای KO2 برای تمام زمین‌ها بزرگترین موجود در بین هر SUV تولیدی در ایالات متحده هستند. این لاستیک‌ها را می‌توان با دو طرح با قطر 17 اینچ، رینگ‌هایی با عرض 8.5 اینچ با قفل‌های مهره‌ای مشخص کرد.
چراغ‌های جلو مخصوص رپتور هستند که دارای چراغ‌های روز کهربایی و چراغ‌های نشانگر یکپارچه هستند. سپر جلو دارای لامپ های مه شکن ال ای دی سفت و سخت قابل جابجایی و یکپارچه همراه با لامپ های صلب صلب برای روشنایی بیشتر در هنگام شب است.
البته، تمام این تغییرات بصری برای فریاد زدن "رپتور" کافی نیست، بنابراین، در صورتی که خریداران در مورد هویت SUV شک داشته باشند، طیفی از گرافیک های Bronco Raptor در دسترس هستند. اینها را می توان با 10 رنگ بیرونی مختلف، از جمله رنگ انحصاری فورد-پرفورمنس کد نارنجی، همراه کرد.
در صورتی که کمربندهای ایمنی روشن به صورت اختیاری مشخص شده باشند، می‌توان کد نارنجی را در داخل کابین نیز پیدا کرد. پاشیدن استاندارد رنگ نارنجی در سرتاسر فضای داخلی، که دارای صندلی‌های وینیل استاندارد است، دیده می‌شود. صندلی‌های Black Onyx "Neo Suede" و فرمان اسپرت ضخیم‌تر و کفپوش فرش اختیاری هستند. گزینه اضافه‌شده صندلی‌های جلو با طراحی فورد پرفورمنس نیز وجود دارد که از تقویت‌کننده‌های جانبی تهاجمی برخوردار هستند.
Bronco Raptor به صورت استاندارد با یک صفحه نمایش لمسی 12 اینچی با دوربین های خارجی برای مشاهده 360 درجه ارائه می شود. همچنین یک پکیج Lux در دسترس است که شامل سیستم صوتی B&O با 10 بلندگو و کروز کنترل تطبیقی است.


های فن تک شما را به تماشای تصاویر این آفرود جذاب دعوت میکند. برای دیدن ویدئو این خودرو به اینستاگرام های فن تک مراجعه کنید


چاپ