آیا خودروی شیائومی امسال عرضه می شود؟!!

شرکت چینی شیائومی تولید خودرو Xiaomi SU7 را نسبت به ماه قبل دو برابر کرده است.

خودروبرقی شیائومی Su7

خبرهای جدیدی از شرکت شیائومی به گوش می رسد. به احتمال زیاد این شرکت قصد دارد در ماه دسامبر یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد یک رویداد محرمانه برگزار کند. اما تحلیگران معتقدند این کنفرانس مربوط به ورود رسمی شیائومی به صنعت خودرو می شود.

بازار این شایعات از زمان تایید رسمی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در خصوص نفوذ شیائومی به صنعت خودرو، داغ شده است. لی جون، رئیس هیئت مدیره شیائومی در سال های اخیر اعلام کرد که این شرکت در سال 2024 میزان سرمایه گذاری خود را در صنعت خودرو به بالاترین میزان نسبت به سال های اخیر می رساند. با در نظر گرفتن این جدول زمانی، احتمال دارد خودروی شیائومی تا پایان سال 2023 رونمایی شود. در حال حاضر، اولین خودروی الکتریکی این شرکت چینی با نام Xiaomi SU7 در کارخانه Yizhuang وارد فاز پنجم خط تولید PT5 شده است. این کارخانه قصد دارد تا اوخر ماه جاری ساخت 300 خودرو را به اتمام برساند. به نظر می رسد آنها می خواهند خود را برای یک رویداد جدید که زمان آن بسیار نزدیک است، آماده کنند. اما، هنوز با تولید انبوه فاصله زیادی دارد. به موازات آن، یک وب سایت جدید برای بخش خودروسازی به نام Xiaomi Auto راه اندازی شد، تا بتوانند محصولات خود را برای ثبت سفارش خریداران آماده عرضه کنند. Xiaomi در اکتبر و نوامبر 2023 از اکوسیستم جدید خود که شامل گوشی های سری 14، سری ردمی K70 و در کنار آن گجت ها و لوزام خانه هوشمند می شود، رونمایی کرده بود.

خودروی برقی شیائومی SU7

Xiaomi به تازگی پنج مدل گوشی هوشمند از سری 14 شیائومی و سری ردمی K70 را در دو کنفرانس مطبوعاتی جداگانه در ماه های اکتبر و نوامبر به نمایش گذاشته است. با این سابقه به احتمال زیاد سازندگان قصد دارند در رویداد بعدی از محصولات متنوعی پرده برداری کنند.

خودروی برقی شیائومی

اولین خودروی شیائومی به احتمال زیاد یک سدان برقی لوکس است که به فناوری های پیشرفته ای مانند رانندگی خودکار وسیستم عامل اندروید مجهز خواهد بود. این خودرو یک شیشه بزرگ در جلو، چراغ های نازک و کاپوت شیب دار دارد. در بدنه های سمت چپ و راست آن خطوط نیز و ظریفی به چشم می خورد که به آن زیبایی خاصی می بخشد. چراغ های عقب خودرو از نوع LED قرار داده شده است به این علت که، چراغ های LED نسبت به چراغ های عقب معمولی روشنایی و طول عمر طولانی تری دارند. علاوه براین، آنها می توانند الگوهای نوری مختلفی را به نمایش بگذارند و در کنار یک اسپویلر کوچک(یک قطعه پلاستیکی که در بالای شیشه عقب خودرو قرار می گیرد.) به خودرو ظاهری مدرن و اسپرت تری بدهند.

خودروی بر قی شیائومی

SU7 یک موتور دوگانه دارد که قدرتی معادل 350 اسب بخار و گشتاور 530 نیوتن متر تولید می کند. شتاب این خودرو می تواند ظرف 4.9 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت است. علاوه براین، به علت باتری 100 کیلووات ساعتی که دارد با یک بار شارژ می تواند مسافتی به طول 700 کیلومتر را به راحتی طی کند. خودروی لوکس شیائومی از سیستم شارژ سریع پشتیبانی می کند و شارژ آن در عرض 40 دقیقه از 10 درصد به 80 درصد می رسد. قیمت خودروی جدید حدود 300000 یوان (حدود 38000 یورو) تخمین زده می شود.


چاپ