تست گلوله Cybertruck توسط ربات های تسلا!!

ربات های انسان نما تسلا می توانند در آینده کارهای مختلفی از جمله تست گلوله خودروهای برقی Cybertruck را انجام دهند.

ربات انسان نما آپتیموس وانت برقی سایبر تراک

تسلا 30 نوامبر اولین وانت برقی Cybertruck خود را به مشتریان تحویل داد. تعداد انگشت شماری از مشتریان توانستند خودروهای خود را به صورت مستقیم از ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا در دفتر مرکزی این شرکت دریافت کنند. یکی از این خریداران خوش شانس بنیانگذار وب سایت معروف Reddit بود. او با انتشار یک پست در پلتفرم ایکس خود این خبر را منتشر کرد.

تسلا از وانت های برقی Cybertruck در سال 2019 رونمایی کرد و تا سال 2025 به تولید انبوه می شود. مدل پایه Cybertruck با دیفرانسیل عقب عرضه می شود. این مدل می تواند در هر بار شارژ مسافتی به طول 402 کیلومتر را طی کند. تسلا این خودروی برقی را با قیمت 60990 دلار به بازار عرضه می کند. با این حال، تسلا امیدوار است که با مشوق‌های دولتی قیمت نهایی آن به کمتر از50000 دلار برسد.

تست گلوله ای که تسلا روی خودروهای برقی Cybertruck انجام داد مربوط به اکتبر سال 2022 می شود. نتایج آزمایش نشان داد که Cybertruck در برابر گلوله‌های مختلف از جمله تامی گان، گلاک، MP5-SD و تفنگ ساچمه‌ای مقاومت بالایی دارد. ماسک قسمت هایی از این آزمایش را در حساب کاربری پلتفرم ایکس خود منتشر کرد. در این آزمایش، با تفنگ های تامی گان، گلاک، MP 5-SD و تفنگ ساچمه ای به درهای سایبرتراک شلیک شد. بدنه خودرو دوام و قدرت بالایی را در طول شلیک از خود نشان داد. ماسک در توضیح این تصاویر نوشت که بدنه وانت برقی سایبرتراک ضد گلوله طراحی نشده است اما، این آزمایش نشان داد که می تواند در برابر حملات مقاومت کند.

اما به نظر می رسد آزمایش تسلا فقط به همین جا محدود نمی شود. کانال یوتیوبی به نام SoKrispyMedia، که بیش از 2.4 میلیون دنبال کننده دارد ویدیویی از آزمایش گلوله Cybertruck منتشر کرد. این ویدئو از تصاویر کامپیوتری استفاده کرده است و واقعی نیست. تصاویر سه ربات آپتیموس تسلا را در این ویدئو می توانید ببینید که خودشان آزمایش گلوله را بازسازی می‌کنند. یکی از ربات‌ها کلاه تگزاسی می‌پوشد و اسلحه‌ها را شلیک می‌کند، ربات دیگر اسلحه‌ها را تحویل می‌دهد و ربات سوم داخل Cybertruck می‌نشیند. پس از چندین عکس، راننده ربات از سایبرتراک بیرون می آید و می گوید: "من زنده هستم."

این ویدئو در پلتفرم ایکس دست به دست شد تا جایی که خود ایالان ماسک در مورد آن واکنش نشان داد. او در زیر پست این ویدئو نوشت" به احتمال زیاد تا سال آینده ما می توانیم این موضوع را به حقیقت تبدیل کنیم." عکس العمل او، طرفداران Cybertruck و ربات آپتیموس Tesla را هیجان زده کرد. آپتیموس در حقیقت ربات انسان نمایی است که قرار است کارهای روتین،خسته کننده و خطرناک انسان ها را انجام دهد. این ربات ها از فناوری و نرم افزارهای سیستم های خودران تسلا استفاده می کنند. هنوز به صورت دقیق مشخص نیست این ربات ها قرار است در کجا مشغول به کار شوند. ماسک جزئیات آن را محرمانه نگه داشته است. او در این مورد فقط گفت که به احتمال زیاد اولین ربات های آپتیموس سال آینده در کارخانه های تسلا شروع به کار خواهند کرد.


چاپ