تسلا رودستر 2023: زمان عرضه، قیمت و مشخصات

تسلا رودستر 2023 با تغییرات زیادی که نسبت به مدل های قبلی دارد، قرار است به عنوان یک خودروی لوکس وارد بازار شود.

خودروی رودستر 2023 تسلا

اولین خودروی تسلا رودستر در سال 2017 طراحی شد و شرکت قرار بود خودروی جدید را تا سال 2020 برای عرضه آماده کند. اما، این اتفاق نیافتاد. ویژگی‌ها و طراحی‌هایی که از رودستر فاش شد، هنوز از خاطر ما نرفته است. در طراحی قبلی پیشرانه تسلا بر روی یک بدنه لوتوس الیز پیاده سازی شده بود. اما رودستر جدید تسلا کاملا متفاوت است. این خودرو دوباره از اول طراحی شد. برای آشنایی بیشتر با مشخصات آن با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

طراحی تسلا رودستر 2023

تسلا رودستر 2023 قرار است به عنوان یک خودروی لوکس عرضه شود. این خودروی دو در، آیرودینامیک طراحی شده است. مرکز ثقل آن پایین است و به همین علت ظاهری اسپرت و مدرن دارد. ظرفیت سرنشینان آن چهار نفر است که می توان به دو صندلی تبدیل کرد. با این حال، انتظار نداشته باشید که دو صندلی عقب خیلی جادار باشند. ظاهر این خودرو تهاجمی‌تر از مدل قبلی است و دارای رینگ‌های 19 اینچی می باشد.
طراحی داخلی تسلا رودستر 2023 نیز در مقایسه با تسلاهای قبلی با تغییرات زیادی همراه است. این خودرو دارای داشبورد و کنسول مرکزی کاملاً جدید از مواد بهبود یافته و امکانات رفاهی مانند صندلی‌های ماساژور دار و سقف پانوراما خواهد بود. برخلاف تسلاهای قبلی، نمایشگر در کنسول مرکزی قرار دارد. مانند خودروهای دیگر تسلا، رودستر نیز ممکن است به جای فرمان سنتی، از یوک استفاده کند. البته به احتمال زیاد این قابلیت به عنوان یک آپشن اختیاری ارائه خواهد شد.

عملکرد تسلا رودستر 2023

از نظر عملکرد، تسلا رودستر 2023 یک هیولای به تمام معناست. این خودرو با کمک سه موتور الکتریکی که دارد می تواند شتاب خود را در مدت 1.9 ثانیه از صفر به 60 برساند. حداکثر سرعت آن 250 مایل در ساعت خواهد بود، اگرچه قوانین ایمنی حداکثر سرعتی که اعلام کرده است کمتر از این مقدار می باشد. این خودرو می تواند با یک بار شارژ مسافتی به طول 620 مایل را طی کند. این ویژگی، رودستر جدید را به دوربردترین یا پر سرعت ترین خودروی الکتریکی موجود در بازار تبدیل می کند.
آخرین قطعه این پازل، قابلیت Autopilot یا سیستم رانندگی نیمه خودران تسلاست. این شرکت به طور رسمی اعلام نکرد که رودستر به این قابلیت مجهز می شود یا نه، اما به احتمال زیاد در دسترس خواهد بود. هنوز معلوم نیست این ویژگی به طور پیش فرض در خودرو قرار می گیرد یا به عنوان آپشن های اختیاری است!

رودستر 2023 تسلا
قیمت و تاریخ عرضه تسلا رودستر2023

پیش بینی می شود که این خودرو تا سال 2023 آماده عرضه شود. قیمت آن، احتمال دارد از 200000 دلار شروع شود. البته، با اضافه شدن آپشن های اختیاری قیمت آن بالاتر خواهد رفت.

تا آن زمان خودروهای الکتریکی بیشتری وارد بازار خواهد شد که از نظر شرکت های سازنده آن ها، دوربردترین خودروالکتریکی حال حاضر باشد. اما، تسلا رودستر احتمالا یکی از بهترین خودروهای برقی موجود در بازار خواهد بود و مناسب ترین گزینه برای افرادی است که به سرعت علاقه زیادی دارند.


چاپ