بزرگترین شرکتهای نفتی ژاپن در حال ساخت ماشین برقی

گویی هر روز شواهد بیشتری دیده میشود مبنی بر اینکه تقریباً روزهای استفاده از پیشرانه احتراق داخلی به پایان رسیده است ،

دومین شرکت بزرگ نفتی ژاپن فروش خودروی الکتریکی را از اواخر سال جاری آغاز می کند. ایدیمیتسو کوزان (Idemitsu Kosan)،پیش بینی کاهش غیرقابل برگشت مصرف بنزین در سالهای آینده را دارد و در حال توسعه این خودرو به عنوان راهی برای حفظ تجارت 6400 پمپ بنزین خود در سراسر ژاپن است.
ایدیمیتسو در سال 1911 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین تصفیه کننده های نفت ژاپن است. طبق گفته های Nikkei ، این شرکت "شاهد پایان یافتن نفت" است ویه همین دلیل با یک شرکت خودروسازی الکتریکی ، Tajima EV همکاری کرده است تا یک اتومبیل کوچک و برای کاهش آلاینده های شهری تولید کند.
این خودرو به عنوان یک NEV (وسیله نقلیه الکتریکی محله ای) با برد 100 کیلومتر (62 مایل) و حداکثر سرعت 60 کیلومتر در ساعت (37 مایل در ساعت) معرفی شده است این خودرو از چهار صندلی برای 4 سرنشین برخوردار است و اندازه‌ای کوچک‌تر از مدل‌های شهری ژاپنی (kei car) دارد، بدنه از پلاستیک "با عملکرد بالا" ساخته شده است و از دانش فنی پتروشیمی Idemitsu استفاده می کند. این اتومبیل در حدود 9،500 دلارقیمت خواهد داشت ، اگرچه موج اخیر ورود خودروهای کامپکت ارزان‌قیمت از چین، احتمالا نیمی از هزینه‌های محلی آن را کاهش می‌دهد.

Idemitsu Tajima EV city car

ایدیمیتسو قصد دارد اتومبیل های ایستگاه های سوخت خود را بفروشد ، سرویس و تعمیر کند و به سایت های روح تازه ای ببخشد که ممکن است چراکه ممکن است روزی دیگر بنزین عرضه نکند. این شرکت مطمئن است که با داشتن شبکه‌ای از فروشندگان، می‌تواند از سایر تازه‌واردان به این حوزه جلوتر باشد.
، تاجیما در Tajima EV کسی به غیر از قهرمان افسانه‌ای اتومبیلرانی یعنی نوبوهیرو تاجیما ملقب به «اعجوبه» و دارنده‌ی رکورد پایکس پیک هیل کلایمب نیست. پس از رکوردشکنی و ارتقای ۱۰ ثانیه‌ای زمان ۱۰ دقیقه‌ای مسیر در سال ۲۰۱۱، تاجیما به کلاس خودروهای الکتریکی روی آورد.
اگرچه او همچنان به ساخت اتومبیل های اتومبیلرانی برای خود و دیگران ادامه می دهد ،اما او یکی از طرفداران خودروهای EV بوده و شرکت وی یک ماشین کوچک شهری و یک موتور الکتریکی شبیه اتوبوس تولید کرده است. این سرمایه گذاری مشترک Ken Okuyama ، رئیس سابق Pininfarina و طراح مفهوم 75th Ferrari Enzo و Maserati Birdcage را نیز به همراه داشته است.

دولت ژاپن تصمیم دارد تمام اتومبیل های جدید را تا اواسط دهه 2030 برقی کند.خودرو Idemitsu-Tajima EV که هنوز نام آن مشخص نشده است ، اواخر امسال برای فروش عرضه می شود این خودرو در محل کوچکی در کارگاه خودروهای مسابقه‌ای تاجیما ساخته شده است؛ ولی اگر فروش خوبی داشته باشد ، شرکتهای تاجیما و ایدیمیتسو کارخانه‌ای برای تولید خودروهای بیشتر اختصاص می‌دهند.


چاپ