ایمنی اتومبیل های برقی چقدر است؟

بسیاری از دارندگان احتمالی EV(خودروهای الکتریکی) به علت اضطراب شعاع حرکتی آن را کنار گذاشته اند، اما تعدادی نیز نگران ایمنی هستند.

!با استفاده از باتری های بسیار قابل اشتعال و بسته بندی سیستم های الکتریکی با ولتاژ بالا ، به راحتی می توانید درک کنید که چگونه این ماشین ها می توانند نگرانی ایجاد کنند

. به هر حال ، در واقعیت ، به لطف طیف وسیعی از ویژگی های زیبا که محافظت از سرنشینان و سایر کاربران جاده است ، اتومبیل های برقی به اندازه سایر ماشین ها ایمن هستند. در این مقاله به برخی نکات درباره‌ی ایمنی خودروی الکتریکی اشاره میشود.
آیا اتومبیل های برقی در تصادف ایمن هستند؟
اول از همه ، مهم است که به خاطر داشته باشید که همه اتومبیل های برقی ساخته شده اند تا از همان مقررات دقیق طراحی و ساخت مشابه با نمونه های بنزینی و دیزلی خود برخوردار باشند. اساساً ، مهندسانخودرو به همان اندازه که زمان صرف ایمن ساختن هرچه بیشتر سایر محصولات می‌کنند، برای خودروهای الکتریکی وقت می‌گذارند و همان فرایند دقیق را برای آن‌ها هم انجام می‌دهند. و برای برجسته کردن کار سخت ، اکثر تولیدکنندگان نمونه‌های اولیه خودروهای برقی خود را تحت ارزیابی Euro NCAP قرار می‌دهند و تقریبا همه آن‌ها شبیه مدل‌های مجهز به پیشرانه احتراق داخلی با اندازه مشابه، از نظر عملکرد مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.
وجود سازه های محکم ، مناطق گسترده برای مچاله و کیسه های هوا متعدد اطمینان حاصل می کند که در صورت تصادف از سرنشینان تا حد ممکن محافظت می شود. در حقیقت ، با داشتن توده اضافی بسته های باتری و نیاز به جذب انرژی بیشتر که در اثر برخورد ایجاد می کنند ، جای بحث دارد که طراحان EV(خودروهای برقی) برای دستیابی به ایمنی بیشتر در محصول مجبورند بیشتر کار کنند.
با این حال ، یکی از موارد مورد توجه آتش سوزی است. چند سال پیش موجی از تصادفات پراهمیت EV(خودروی برقی) که منجر به سوختن اتومبیل ها در زمین شد ، باعث عصبی شدن خریداران جدید خودرو شد. اکنون ، شما ممکن است فکر کنید که آتش سوزی در خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی احتراق داخلی بسیار بیشتر از خودروهای برقی است. ، به ویژه یکی از مواد مجهز به اشتعال مانند بنزین ،اما در واقع یک خودروی برقی به همان اندازه هم احتمال دارد بر اثر انفجار دچار آتش‌سوزی شود. در صورت بروز بدترین حالت، بزرگ‌ترین مشکل احتمالی خودروهای الکتریکی، باتری لیتیوم یون است که به‌عنوان فرار حرارتی شناخته می‌شود.اساساً ، اگر یکی از سلول ها آسیب ببیند و اتصال کوتاه شود ، احتمال اینکه الکترولیت قابل اشتعال در داخل آن شعله ور شود ، داغتر و داغ می شود ، زیرا تمام انرژی ذخیره شده را مصرف می کند و بیش از 1000 درجه سانتیگراد می سوزاند. اگر این گرمای زیاد به سلول های مجاور آسیب برساند ، می تواند باعث ایجاد واکنش زنجیره ای شود که صدها یا هزاران سلول نیز در آتش سوزی شدیدتری شروع به سوزاندن می کنند که خاموش شدن آن غیرممکن است در چنین شرایطی باید منتظر بمانیم تا ماده واکنش‌دهنده در باتری بسوزد و تمام شود.
با این وجود این به نظر وحشتناک می آید و بسیار خطرناک است ، اما جدیدترین نسل خودروهای الکترونیکی برای جلوگیری از این وضعیت مهندسی شده اند ، باتری در ساختاری مقاوم در برابر تصادف که در پایین ترین حالت ممکن در اتومبیل نصب شده و از مناطق برخورد احتمالی دور است وکاملاً محافظت شده است. به عنوان مثال ، Polestar حتی دو سازه آلومینیومی تغییر شکل پذیر در دو طرف جلوپنجره جلوی مدل 2 خود را که اخیراً به بازار عرضه شده است ، تولید کرده است. این بلوک ها به عنوان بلوک های SPOC (برخورد شدید از جلو) شناخته می شوند و از برخورد چرخ های جلو با باتری در هنگام تصادف از جلو، جلوگیری می کنند.

0 vw golf powertrain 0 0

سلولهای جداگانه خود توسط مواد پیشرفته تغییر فاز احاطه شده اند که به جذب گرما کمک می کنند و خطر گرم شدن بیش از حد سلولهای اطراف را کاهش می دهند.
با وجود چنین سیستم های الکتریکی ولتاژ بالا ، (خودرو الکتریکی)EV ها همچنین به اقدامات خاصی نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که سرنشینان و خدمات اورژانس پس از یک حادثه شوکه نخواهند شد. بسیاری از اتومبیل های الکتریکی با ولتاژ 400 ولت کار می کنند ، در حالی که پورشه اولین شرکتی بود که تنظیمات 800 ولت را آغاز کرد. در این نوع ولتاژها ، هرگونه تماس با کابل کشی آسیب دیده می تواند تهدید کننده زندگی باشد.
خوشبختانه EV ها (خودروی الکتریکی) دارای سیستم های ایمنی هستند که در صورت خرابی، باتری را به طور خودکار جدا می کنند. هنگامی که حسگرهای مختلف خودرو تشخیص بدهند که تصادفی رخ داده است، فیوزهای مخصوصی منفجر می شوند که کابل های ولتاژ بالا را قطع می کند و به طور موثر تمام برق را قطع می کند. بوش متخصص اتومبیل سازی آلمان همچنین سیستمی را توسعه داده است که در هنگام تحریک کیسه هوا ، یک قطعه کوچک را به داخل کابل هدایت می کند.
ساطع کننده صدای ماشین الکتریکی
البته فقط سرنشینان اتومبیل های رانندگی نگران امنیت نیستند و عابران پیاده و دوچرخه سواران نیز نگران هستند. به همه ما گفته شده است که هنگام عبور از جاده "متوقف شوید ، نگاه کنید و گوش دهید" ، و این آخرین اقداماتی است که برای انجام آنها با اتومبیل های الکتریکی نزدیک به سکوت انجام می شود. این امر به ویژه در مناطق شهری که سرعت آنقدر زیاد نیست که بتواند صدای غرش معمول تایر را بدهد ، صادق است. در حقیقت ، تحقیقات انجام شده در سال 2015 نشان می دهد که وسایل الکتریکی 40٪ بیشتر در تصادفات با عابران پیاده دچار می شوند. با این حال ، از تاریخ 1 ژوئیه 2019 ، این یک الزام قانونی است که تمام وسایل نقلیه الکتریکی جدید باید دارای یک ساطع کننده الکترونیکی سر و صدا باشند. اکثر اتومبیل ها دارای دو دستگاه هستند که معمولاً در پشت سپرهای جلو و عقب نصب می شوند و صدا را با فرکانسی، مشابه موتور احتراق داخلی با سرعت مشابه تولید می کنند. این امر به ویژه هنگام پارک کردن ، هنگام حرکت مانور در اتومبیل ، صدای ناله کمتری را نشان می دهد

6 kia soul ev 2019 eu fd charging port 0

آیا می توانید یک ماشین الکتریکی را در زیر باران شارژ کنید؟
این یک سوال کاملا معقول است. به هر حال ، همیشه به ما گفته می شود كه آب و برق با هم مخلوط نمی شوند ، بنابراین طبیعی است كه نتیجه بگیریم كه هنگام باران ، اتصال به یك سیستم الكتریكی با ولتاژ بالا ، باعث یک فاجعه میشود. خوشبختانه واقعیت به هیچ وجه تکان دهنده نیست، دوشاخه شارژ الکتریکی و پریز داخل اتومبیل به دقت طراحی شده اند تا اطمینان حاصل کنند که مقدار کمی نفوذ آب یا ذرات خاک وجود دارد ، در حالی که ایستگاه های شارژ خود از نظر آب و هوایی ضد آب هستند. از همه مهمتر ، هر دو شارژر و سیستم های پردازنده اتومبیل بسیار پیشرفته هستند ، تا زمانی که تعدادی از بررسی ها انجام نشود ، (از جمله اینکه در هر یک از اتصالات آب وجود دارد یا خیر)، هیچ الکتریکی به داخل ماشین جریان نمی یابد. به طور خلاصه ، می توانید بدون اطمینان از آب و هوا با اطمینان به برق وصل و خودروی الکتریکی را شارژ کنید.


چاپ