مهارت یادگیری ربات انسان نمای Phoenix7 تنها در 24 ساعت!

ربات انسان نمای Phoenix می تواند در عرض 24 ساعت مهارت جدید را یاد بگیرد.

ربات انسان نمای فونیکس7

شرکت کانادایی Sanctuary AI با ساخت یک ربات جدید توانست انقلابی دیگر در صنعت هوش مصنوعی ایجاد کند. هوش مصنوعی نسل هفتم فونیکس می تواند در عرض 24 ساعت مهارت جدید یاد بگیرد. از این دستاورد می توان در زمینه‌های مختلف مانند رباتیک، اتوماسیون صنعتی و خدمات مشتری استفاده کرد. ربات انسان نمای Phoenix با مشاهده و تقلید از انسان ها یا هر سیستم هوش مصنوعی می تواند وظایف جدید را یاد بگیرد. سئوال اینجاست: این ویژگی چه فایده ای دارد؟ با کمک این قابلیت دیگر نیازی به برنامه نویسی دستی برای آموزش های طولانی یا پیچیده نیست.

طبق ادعای سازنده Phoenix این ربات می‌تواند کارهایی مانند مونتاژ قطعات، مرتب‌سازی اشیا و ناوبری در محیط‌های پیچیده را در عرض 24 ساعت یاد بگیرد. علاوه برآن، از تجربیات خود برای یادگیری و بهبود عملکرد در طول زمان استفاده کند. در حال حاضر فونیکس در چندین صنایع مختلف به ضورت آزمایشی به کار گرفته شد. شرکت خالق آن آمیدوار است که این هوش مصنوعی را بتواند در آینده نزدیک به بازار عرضه کند.

ربات جدید با بهره گیری از نرم‌افزار و سخت‌افزارهای پیشرفته، به عنوان سریع‌ترین و هوشمندترین مدل حال حاضر شناخته شده است. این مدل که هفتمین نسل از ربات‌های فونیکس به شمار می‌رود، نسبت به نسل های قبلی خود تا حد زیادی ارتقا پیدا کرده است. یکی از این تغییرات سیستم کنترل هوش مصنوعی ربات است که به Carbon شهرت دارد. نسل جدید آن شباهت بیشتری به انسان دارد. این رونمایی کمتر از یک سال بعد از عرضه نسل ششم و کمتر از 16 ماه پس از معرفی فونیکس نسل پنجم در ژانویه 2023 انجام شد. به عقیده Sanctuary AI فونیکس نسل هفتم، پیچیده‌ترین نسخه‌ی این سری است. آنها در ساخت ربات نسل جدید از باکیفیت‌ترین و واقعی‌ترین داده‌های آموزشی استفاده کردند تا ربات بتواند از انسان دقیق تر تقلید کند.

ربات انسان نمای فونیکس 7، سریع‌تر و هوشمندتر

Sanctuary AI در بیانیه رسمی خود گفت:" ربات فونیکس7 از زمان uptime (زمان کارکرد)بیشتری نسبت به نسل های قبلی برخوردار است. این ویژگی به آن فرصت بیشتری برای یادگیری و جمع اوری داده می دهد. علاوه براین، این ربات از نظر سخت افزاری هم انعطاف‌پذیری بیشتری در قسمت های مچ، دست و آرنج‌های دارد. مهندسان از سیستم هیدرولیک مینیاتوری در ساخت ربات استفاده کردند که وزن، مصرف برق و پیچیدگی ربات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. یکی از ویژگی های مهم دیگر آن، قدرت بالای حس بینایی و لامسه است.

مجموع این امکانات به ربات کمک می کند تا بتواند در 24 ساعت یک وظیفه جدید را یاد بگیرد. کاری که ربات های نسل قبلی برای انجام آن به هفته ها زمان نیاز داشتند. مدل های قبلی فونیکس بیشتر بر روی بالاتنه ربات تمرکز داشتند اما، نسل ششم جزو اولین مدل هایی بود که به بخش پاهای ربات توجه شد. شرکت Sanctuary AI به تازگی در فوریه‌ی امسال، ویدیوی جدیدی از سرعت بالای فونیکس 7 در حین تمرین مرتب‌سازی اشیاء رنگی به نمایش گذاشت.  با استفاده از این داده‌ها، نرم‌افزار هوش مصنوعی Carbon ربات می‌تواند به طور مستقل فرآیند را یاد گرفته و تکرار کند.

ربات انسان نمای فونیکس حس لامسه

کل ربات های سری فونیکس به عنوان یک ربات چندمنظوره با قابلیت هوش مصنوعی معرفی شد که می‌تواند به کارگران در انجام کارهای سخت و تکراری کمک کند. از لحاظ منطقی، این کار باعث می شود وقت کارکنان برای انجام کارهای پیچیده‌تر آزاد شود.

جوردی رز، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار Sanctuary AI، گفت: «دیدن پیشرفتی که تنها در 11 ماه به دست آمده است، شگفت انگیز است. به اعتقاد ما نسل هفتم نسبت به ربات های موجود در بازار، شباهت بیشتری به یک انسان دارد. ما این دستاورد را، گامی اساسی در مسیر رسیدن به هوش مصنوعی عمومی می‌دانیم و از اینکه پیشرو در این زمینه هستیم، بسیار خوشحالیم. این اتفاق منجر به ثبت مقادیر بیشتری از الگوهای رفتاری باکیفیت و دقیق انسانی می‌شود که به نوبه خود، توسعه مدل‌های پایه‌ هوش مصنوعی را سریع تر می‌کند.»


چاپ