گوگل هوش مصنوعی Bard را در سال 2024 محدود می کند!

گوگل قصد دارد پرس و جوهای مربوط به انتخابات سال 2024 آمریکا را در هوش مصنوعی Bard محدود کند.

هوش مصنوعی بارد تبلیغات انتخاباتی 2024

گوگل زیر مجموعه شرکت آلفابت روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد محدودیت های جدیدی را تا اوایل سال 2024 در هوش مصنوعی Bard اعمال کند. این شرکت در هفته های اخیر تغییرات زیادی در بخش حریم خصوصی داده های موقعیت مکانی خود اعمال کرد که می تواند دسترسی مجریان قانونی را به داده های مکانی افراد در نزدیکی صحنه جرم دشوار کند. البته، ایالات متحده تنها کشوری نیست که در آستانه انتخابات سرنوشت ساز در سال 2024 قرار می گیرد. هند به عنوان بزرگترین کشور دموکراسی جهان و پس از آن، آفریقای جنوبی به ترتیب شاهد برگزاری انتخابات مهمی در سطح ملی خواهند بود. از جمعیت 1.4 میلیارد نفری هند تنها در سال 2019 ، حدود 900 میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده بودند.

Google می خواهد از هوش مصنوعی خود برای ارائه خدمات به رای دهندگان و کمپین های انتخاباتی در سال 2024 استفاده کند. شرکت های دیگر نیز مانند متا در ماه نوامبر اعلام کردند که به کمپین های انتخاباتی و تبلیغ کنندگان اجازه نمی دهند از محصولات هوش مصنوعی این شرکت استفاده کنند. علاوه براین، Meta آنهارا مجبور می کند که زمان استفاده از خدمات هوش مصنوعی یا سایر روش های دیجیتالی که در اصلاح یا ایجاد تغییرات تبلیغات سیاسی، اجتماعی یا انتخاباتی خود که در پلتفرم های فیس‌بوک و اینستاگرام استفاده کردند؛ به صورت عمومی منتشر کنند.

اما پلتفرم ایکس برخلاف سایر رقبای خود در ماه اوت اعلام کرد که به نامزدها و احزاب سیاسی ایالات متحده اجازه تبلیغات را در این پلتفرم می دهد. البته به موازات این تصمیم، قصد دارد تیم های امنیتی و انتخاباتی خود را قبل از برگزاری انتخابات سال 2024 تقویت کند.

پلتفرم ایکس قبل از تصاحب ایلان ماسک؛ در سال 2019 انتشار تبلیغات سیاسی را در پلتفرم خود ممنوع کرده بود. بسیاری از دولت ها با توجه به خطرات هوش مصنوعی مانند انتشار اطلاعات نادرست خواهان اجرای مقررات خاصی در حوزه هوش مصنوعی هستند. اتحادیه اروپا به تازگی قوانین جدید هوش مصنوعی را تصویب کرد. کلیه شرکت های فناوری دنیا ملزم به رعایت این قوانین هستند. براساس این مقررات، شرکت های فناوری باید تمام تبلیغات سیاسی که در پلتفرم های آنها منتشر می شود را برچسب گذاری کنند. علاوه براین، مشخص کنند چه کسی هزینه این تبلیغات را پرداخت کرده است و چه مبلغی بابت انتشار آن داده است و مربوط به کدام انتخابات می شود. اتحادیه اروپا با دستیابی به یک توافق تاریخی در مورد اولین مقررات جامع هوش مصنوعی (AI) در جهان، گام مهمی برداشته است. این قانون پیشگامانه که به عنوان "قانون هوش مصنوعی" شناخته می شود، به دنبال ترویج توسعه هوش مصنوعی اخلاقی و مسئولانه و در عین حال کاهش خطرات بالقوه مرتبط با این فناوری نوظهور است.


چاپ